Ηandelsblatt: «Εντυπωσιακή στροφή Σαμαρά»

Για αποδοτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα κάνουν λόγο τα γερμανικά ΜΜΕ
Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012 15:06
UPD:15:11

«Πραγματικά εντυπωσιακή» χαρακτηρίζει τη στροφή της πολιτικής του Αντώνη Σαμαρά η Handelsblatt, η οποία διαπιστώνει ότι ενώ προεκλογικά έθετε εμπόδια στις μεταρρυθμίσεις, σήμερα εμφανίζεται ως υπέρμαχος των διαρθρωτικών αλλαγών στη χώρα.

Θετικά μηνύματα στέλνουν σήμερα τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης για την πορεία του ελληνικού προγράμματος, ενώ κάνουν λόγο για «πολιτική μεταστροφή» του Έλληνα πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος έχει αναλάβει ρόλο «μεταρρυθμιστή», όπως γράφουν χαρακτηριστικά.

«Πραγματικά εντυπωσιακή» χαρακτηρίζει τη στροφή της πολιτικής του Αντώνη Σαμαρά η Handelsblatt, η οποία διαπιστώνει ότι ενώ προεκλογικά έθετε εμπόδια στις μεταρρυθμίσεις, σήμερα εμφανίζεται ως υπέρμαχος των διαρθρωτικών αλλαγών στη χώρα. Σύμφωνα με έναν Ευρωπαίο αξιωματούχο που επικαλείται η εφημερίδα, ο Έλληνας πρωθυπουργός άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στην πρόσφατη συνάντησή του με τον επικεφαλής του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ στην Αθήνα, καθώς και με τη Γερμανίδα καγκελάριο στο Βερολίνο.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, «ο Σαμαράς κατάφερε να λειάνει ξανά το έδαφος», χάρη στην πειθώ του, με την οποία κατόρθωσε να αλλάξει τις πολιτικές διαθέσεις στη Γερμανία. «Η προοπτική εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ δεν τίθεται πλέον επί τάπητος από τον κυβερνητικό συνασπισμό», σημειώνει η εφημερίδα. Τέλος, βελτίωση του κλίματος έναντι της Ελλάδας διακρίνεται και στο ΔΝΤ, όπως αναφέρει η εφημερίδα επικαλούμενη την άποψη εμπειρογνώμονα από το Ταμείο, ο οποίος δήλωσε στη Handelsblatt ότι η νέα ελληνική κυβέρνηση δείχνει πραγματική διάθεση να προχωρήσει σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Handelsblatt ο επικεφαλής του κόμματος των Γερμανών Φιλελευθέρων στη Β. Ρηνανία-Βεστφαλία, Κρίστιαν Λίντνερ, υπογράμμισε ότι «δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι πολιτικοί και οικονομικοί κίνδυνοι ενδεχόμενης εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη». Ο κ. Λίντνερ εξέφρασε την ελπίδα να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα, παραπέμποντας στην τελική έκθεση της Τρόικα, η οποία θα δείξει «αν αθετήθηκαν ουσιαστικές δεσμεύσεις ή αν λείπει ο χρόνος που χάθηκε εξαιτίας της διπλής εκλογικής αναμέτρησης».

Η γερμανική έκδοση των Financial Times δημοσιεύει στο πρωτοσέλιδό της τα στοιχεία μιας ενθαρρυντικής έκθεσης της Γερμανικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων (DHIK), η οποία καταδεικνύει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στα κράτη της ευρωπαϊκής περιφέρειας. Η έκθεση αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «το κόστος εργασίας έχει μειωθεί αισθητά στην Ιρλανδία, την Ελλάδα, αλλά και την Ισπανία. Το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο μειώνεται δραστικά, σχεδόν παντού».

Οι FTD σχολιάζουν ότι οι χώρες της περιφέρειας του ευρώ, οι οποίες πλήττονται από την κρίση, έχουν ήδη υλοποιήσει πολλές από τις διαρθρωτικές τους μεταρρυθμίσεις. (…) Είναι αναμφισβήτητο ότι βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα: η παραγωγικότητα αυξάνεται, οι μισθοί πέφτουν. Το σχόλιο κλείνει σημειώνοντας ότι «το ζητούμενο τώρα είναι να μην διακοπεί η διάσωση της ευρωζώνης στα μισά του δρόμου. Από την αρχή των μεταρρυθμίσεων πριν από δυο χρόνια ήταν σαφές ότι ο δρόμος θα ήταν ανηφορικός».

«Κάνοντας ταμείο με φτωχούς και πλούσιους» τιτλοφορείται το δημοσίευμα της Frankfurter Allgemeine Zeitung, το οποίο αναφέρεται στη διαδικασία προσαρμογής των εμπορικών επιχειρήσεων στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών της εκάστοτε χώρας. Το δημοσίευμα επισημαίνει: «Η Τουρκία ανθεί, στη Γερμανία εργάζονται περισσότεροι όσο ποτέ. Η νότια Ευρώπη από την άλλη υποφέρει. Συχνά λέγεται ότι αυτές οι εξελίξεις δεν είναι εμφανείς έξω στο δρόμο. Αντίθετα όμως αυτή η αλλαγή γίνεται αντιληπτή και έξω στο δρόμο και μέσα στο εμπορικό κατάστημα. Η εικόνα των μεγάλων καταστημάτων προσελκύει νέους, ευκατάστατους πελάτες. Αυτό συνέβαινε, για αρκετό διάστημα σε χώρες όπως η Ισπανία ή η Ελλάδα, αλλά τώρα - σε αντίθεση με την Τουρκία- η οικονομία βρίσκεται σε κάμψη. Γι' αυτό οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου κατεβάζουν τις τιμές και οι παραγωγοί λανσάρουν μικρότερες συσκευασίες, πωλούν φθηνότερα είδη προϊόντων ή σκέφτονται να το πράξουν».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα