H Aegean και η Marfin Investment Group συμφώνησαν σήμερα την πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean αντί του χρηματικού ποσού των 72 εκατ. ευρώ το οποίο θα καταβληθεί τμηματικά.
Μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης, η Olympic θα αποτελεί θυγατρική της εισηγμένης στο ΧΑ εταιρείας, «Αεροπορία Αιγαίου». Επιπλέον, θα διατηρηθούν παράλληλα τα δύο εμπορικά ονόματα «Olympic» και «Aegean» ενώ κάθε εταιρεία θα διατηρήσει το επιμέρους πτητικό έργο, το στόλο και το προσωπικό της. Οι διοικητικές, εμπορικές και τεχνικές υπηρεσίες αναμένεται να ενοποιηθούν σταδιακά, στοχεύοντας στην εκμετάλλευση των απαραίτητων συνεργειών και στην αποδοτικότερη αξιοποίηση στόλου και δικτύου των δύο εταιρειών.
Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από τις Αρχές Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα προσδιοριστεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης, αν και οι δύο εταιρείες έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια 2 δισ. ευρώ σε καινούριο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, ωστόσο η έλλειψη ικανού μεγέθους για ανταγωνισμό σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση.
«Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα επιτρέψουν βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές» σημείωσε ο πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης.
«Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση», σημείωσε και πρόσθεσε ότι οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα επιτρέψουν βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές.
Σχολιάζοντας τη συμφωνία ο διευθύνων σύμβουλος της MIG Ευθύμιος Μπουλούτας εξήγησε ότι η συνεχιζόμενη επιδείνωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος, συνετέλεσε στην αναπόφευκτη μείωση της επιβατικής μεταφορικής κίνησης κυρίως λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. Η εξέλιξη αυτή, συνέχισε, σε συνδυασμό με το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και η σημαντική άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατέστησε αναγκαία την σκοπούμενη συναλλαγή για την επιβίωση του ελληνικού αεροπορικού κλάδου.
Επιπλέον, εκτίμησε πως χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυε την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες θέτοντας σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας καθώς και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου. «Μέσω της συμφωνίας αυτής εξασφαλίζουμε την μελλοντική χρήση του εμπορικού σήματος της Ολυμπιακής, ένα αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής παράδοσης ενώ ταυτόχρονα ενισχύουμε σημαντικά τις δυνατότητες συνεχούς και απρόσκοπτης αεροπορικής σύνδεσης της Ελλάδας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό». κατέληξε.