Πτώση σημείωσε η κατανάλωση στις περισσότερες κατηγορίες της εγχώριας αγοράς μη αλκοολούχων ποτών και εμφιαλωμένου νερού το 2011, με το κυριότερο κριτήριο επιλογής να αποτελεί πλέον η τιμή, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της Hellastat.
Ιδιαίτερη επιβάρυνση προκάλεσε η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (σε 23%) για τα εμφιαλωμένα νερά, τα αναψυκτικά, τους χυμούς φρούτων, τον καφέ και το τσάι.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η αγορά των χυμών υπέστη τις μεγαλύτερες απώλειες, καθώς τα εν λόγω προϊόντα είναι ακριβότερα. Επιπλέον, η αγορά αναψυκτικών υποχώρησε κατά 6%, ενώ πτώση υπέστη και η αγορά του εμφιαλωμένου νερού η οποία προκλήθηκε κυρίως από την κρύα αγορά (εστιατόρια, καφετέριες κ.λπ.).
Σύμφωνα με την Hellastat, οι καταναλωτές στρέφονται σταδιακά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (κυρίως στα εμφιαλωμένα νερά και τους χυμούς ραφιού), τα οποία το 2011 εμφάνισαν σημαντική άνοδο πωλήσεων, αλλά και στην κατανάλωση νερού βρύσης αντί εμφιαλωμένου.
Πρόσθετη επιβάρυνση στα κέρδη των εταιρειών προκάλεσαν τα αυξημένα κόστη των πρώτων υλών (αυξήσεις στις τιμές των φιαλών ΡΕΤ, της ζάχαρης και των συμπυκνωμένων χυμών).