ICAP: Σταθερή η εγχώρια κατανάλωση καφέ

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012 15:24
UPD:15:24

Σχετικά σταθερή είναι η συνολική εγχώρια κατανάλωση καφέ τα τελευταία έτη, όπως προκύπτει από μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group και στην οποία διερευνάται η εξέλιξη της αγοράς του καφέ και των αλυσίδων καταστημάτων «σερβιριζόμενου» καφέ.

Σύμφωνα με τη διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, Σταματίνα Παντελαίου, «η συνολική εγχώρια κατανάλωση καφέ παρουσίασε πολύ χαμηλούς (οριακούς) ρυθμούς μεταβολής τα τελευταία έτη» και «το μέγεθος της κατανάλωσης (σε ποσότητα) αναμένεται να κυμανθεί στα ίδια περίπου επίπεδα και το 2012».

Διαφορετική είναι, πάντως, η εξέλιξη μεταξύ των διαφόρων ειδών καφέ. Ο ελληνικός καφές καλύπτει διαχρονικά το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής κατανάλωσης, αλλά το μερίδιο συμμετοχής του βαίνει μειούμενο (2011: 48%). Η συμμετοχή του καφέ μηχανής (φίλτρου και espresso) στην αγορά είναι ανοδική (2011: 31%), και οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κατανάλωσης του καφέ espresso. Τέλος, ο στιγμιαίος καφές συμμετείχε με ποσοστό 21% περίπου στο σύνολο της κατανάλωσης το 2011».

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού των παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου προκύπτει πως οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν κατά 4,3% το 2010/09 και τα μικτά κέρδη κατά 4%. Τα καθαρά κέρδη (προ φόρου) παρουσίασαν σημαντική πτώση 40,3%, τα δε κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 34,9% την ίδια περίοδο.

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου διαπιστώθηκε ότι οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν κατά 2,8% το 2010/09, ενώ τα μικτά κέρδη υποχώρησαν με έντονο ρυθμό (35%). Την ίδια περίοδο μείωση παρουσίασαν τα συνολικά καθαρά κέρδη (προ φόρου), όπως και τα κέρδη EBITDA (-54,8% και -48% αντίστοιχα).

Επίσης, η αγορά των αλυσίδων καταστημάτων café παρουσιάζει πτωτική πορεία τη διετία 2010-2011, εν αντιθέσει με τα προηγούμενα έτη όπου είχε καταγράψει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις των κυριοτέρων αλυσίδων καταστημάτων café μειώθηκαν κατά 7,5% το 2011 σε σχέση με το 2010.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα