Μικρότερη η μείωση του τζίρου των καταστημάτων στις φετινές εκπτώσεις

Τρίτη, 01 Φεβρουαρίου 2011 14:16

Μικρότερη σε σχέση με πέρυσι ήταν η μείωση του τζίρου των καταστημάτων τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες της φετινής περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων, ενώ την ίδια ώρα ο εμπορικός κόσμος παραμένει προβληματισμένος από τη γενικότερη καθίζηση της ζήτησης.

Μικρότερη σε σχέση με πέρυσι ήταν η μείωση του τζίρου των καταστημάτων τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες της φετινής περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων, ενώ ο εμπορικός κόσμος παραμένει προβληματισμένος από τη γενικότερη καθίζηση της ζήτησης, που αποδίδεται στην μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών, την αύξηση της φορολογίας και την αβεβαιότητα που δημιουργεί η αυξανομένη ανεργία.

Όπως προκύπτει αναλυτικότερα από την επεξεργασία των στοιχείων της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων στην ένδυση - υπόδηση, στον οικιακό εξοπλισμό, στα ηλεκτρικά είδη και έπιπλα παρατηρείται μείωση πωλήσεων μέχρι -10%. Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ πολλοί χαρακτήρισαν την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων ως μια ευχάριστη έκπληξη που αύξησε τις προσδοκίες και βελτίωσε, έστω και προσωρινά, την ψυχολογία.

Αντίστοιχη μείωση των πωλήσεων, η οποία αγγίζει το -11%, παρουσιάζουν τα πολυκαταστήματα. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει τη δυσμενή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις σε σύγκριση με τις μεγάλες αλυσίδες, κάτι που ενισχύεται στο κλάδο της ένδυσης όπου σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία οι μεγάλες αλυσίδες αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεων, περιορίζοντας στο υπόλοιπο 10% τα συνοικιακά ανεξάρτητα μαγαζιά. H αξία των πωλήσεων στον κλάδο των ενδυμάτων μειώθηκε το 2010 κατά 15% και περιορίστηκε στα 2,4 δισ. από τα 2,9 δισ., ενώ η κατανομή είναι 54% στο γυναικείο ρούχο, 29% στο ανδρικό και 17% το παιδικό.

Η πλειονότητα των εμπόρων, τονίζει η Συνομοσπονδία, εξακολουθεί να είναι δυσαρεστημένη με τις πωλήσεις τους κατά την πρώτη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, αλλά τουλάχιστον, όπως αναφέρει, «η μείωση του τζίρου τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες κυμαίνεται σε χαμηλότερα αρνητικά επίπεδα, από πέρυσι που ο μέσος όρος ξεπερνούσε το -20%».

Οσον αφορά τις «εορταστικές προσφορές» που προηγήθηκαν των εκπτώσεων η ΕΣΕΕ εκτιμά ότι δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της χριστουγεννιάτικης αγοράς. Το γεγονός αυτό καθιστά σχεδόν ξεκάθαρη την αντίθεση της πλειονότητας των εμπόρων με τις προσφορές πριν την περίοδο των εκπτώσεων, σημειώνει.

Όπως αναφέρει εξάλλου η διοίκηση της Συνομοσπονδίας, ενώ η πτώση των λιανικών πωλήσεων που καταγράφηκε το δίμηνο προ των εκπτώσεων ξεπέρασε το -25%, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων οι πωλήσεις παρουσιάζονται βελτιωμένες, παρά το γεγονός ότι εξακολουθούν να διατηρούν αρνητικό πρόσημο τόσο σε τζίρο όσο και σε όγκο πωλήσεων. Πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο των εκπτώσεων η μείωση κυμαινόταν αρχικά στο -15%, για να κλείσει τελικά με μείωση πάνω από -25%.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα