Οι Ευρωπαίοι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, όμως λίγοι είναι αυτοί που θα αγόραζαν, προς το παρόν τουλάχιστον, όπως καταδεικνύει πανευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte σε δείγμα 4.760 ατόμων.
Παρότι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι «ίσως εξέταζαν το ενδεχόμενο» αγοράς ηλεκτροκίνητου οχήματος, μόλις 16% είπαν ότι θα αγόραζαν, ενώ 3 στους 10 απάντησαν ότι δεν το σκέπτονται καν. Βάσει των απαντήσεων, οι αναλυτές της Deloitte εκτιμούν ότι μόλις 1 ή 2% των ερωτηθέντων θα προχωρήσουν τελικά στην αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, το βεληνεκές και ο χρόνος φόρτισης είναι δύο από τους σημαντικότερους παράγοντες που καθόρισαν τις απαντήσεις. 74% είπαν ότι, εάν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορούσαν να διανύσουν 480 χιλιόμετρα (με μία φόρτιση), θα σκέπτονταν το ενδεχόμενο αγοράς. Σημειώνεται ωστόσο ότι πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα, όπως το Leaf της Nissan ή το i-MiEV της Mitsubishi, μπορούν να διανύσουν μόλις το εν τρίτο αυτής της απόστασης, συνεπώς οι επιδιώξεις των καταναλωτών φαίνεται πως δεν συμβαδίζουν με τις δυνατότητες αυτής της γενιάς ηλεκτροκίνητων.
Επιπλέον, σχεδόν 7 στους 10 είπαν ότι δεν θα ήθελαν η φόρτιση να διαρκεί πάνω από δύο ώρες, την ώρα που τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ή θα κυκλοφορήσουν χρειάζεται να μείνουν στην πρίζα καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας για να γεμίσει η μπαταρία τους. Οι λεγόμενοι «γρήγοροι» φορτιστές ικανοποιούν μεν αυτό το αίτημα, όμως προς το παρόν είναι πολύ ακριβοί για το μέσο καταναλωτή.
Ένα άλλο εμπόδιο στην υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων φαίνεται πως είναι η τιμή τους. Από τους ερωτηθέντες που δήλωσαν ότι ίσως σκέπτονταν το ενδεχόμενο αγοράς, το 57% είπαν ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να κοστίζουν το ίδιο ή λιγότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ μόλις 6% δήλωσαν πρόθυμοι να καταβάλουν 3.000 ευρώ επιπλέον για να καθίσουν στο τιμόνι ενός ηλεκτροκίνητου.
Ενδεικτικά, στη Βρετανία, ένα πετρελαιοκίνητο Mitsubishi i στοίχιζε περίπου 10.000 ευρώ, ενώ η ηλεκτροκίνητη έκδοσή του, το i-MiEV στοιχίζει πάνω από 27.000 ευρώ και μάλιστα με κρατική επιδότηση. Χωρίς αυτήν, ο ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να καταβάλει σχεδόν 45.000 ευρώ... Είναι χαρακτηριστικό ότι στην έρευνα της Deloitte, μόλις 3 στους 100 είπαν ότι θα σκέπτονταν να δώσουν 30.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό όχημα.
Σύμφωνα πάντως με τον υπεύθυνο της εταιρίας για θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας, παρότι τα εμπόδια μοιάζουν τεράστια, οι κατασκευαστές συνεχίζουν να επενδύουν στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης και δεν αποκλείεται - με γενναίες επιδοτήσεις και άλλα κίνητρα- τα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα να έχουν κατακτήσει μέσα στην επόμενη δεκαετία περίπου το 10% της αγοράς.