Το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τον παραχωρησιούχο του τμήματος «Μαλιακός-Κλειδί» στον αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) τόσο για τη μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή σημεία, όσο και για τη διαμόρφωση εκπτωτικών προγραμμάτων για τις τοπικές μετακινήσεις, διαβεβαιώνει ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Όλα τα θέματα που αφορούν την επιβολή και είσπραξη των διοδίων καθορίζονται στη σύμβαση, η οποία υπεγράφη το 2007 και κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή, σημειώνει ο κ. Μαγκριώτης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Θανάση Παπαγεωργίου.
Όπως εξάλλου διευκρινίζει, εκτός από τη μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα, στόχος της διαπραγμάτευσης είναι η εφαρμογή προγραμμάτων εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες και τις τοπικές μετακινήσεις, αλλά και η επιτάχυνση της εφαρμογής της ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων, ώστε κάθε πολίτης να επιβαρύνεται για το τμήμα ή την απόσταση, που διανύει, με τρόπο δίκαιο και αναλογικό».
Όσον αφορά την επέκταση και συντήρηση του παράπλευρου δικτύου, το υπουργείο ενημερώνει ότι παράπλευρο δίκτυο υφίσταται σε σημαντικό μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Επιπλέον, έχουν συνταχθεί οι μελέτες ολοκλήρωσης του παράπλευρου δικτύου, καθώς και των γεφυρών στις θέσεις Ζηλιάνα και Τοπόλιανη. Σε κάθε περίπτωση, η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου δεν περιλαμβάνεται στη Σύμβαση Παραχώρησης και θα πραγματοποιηθεί με τη δημοπράτηση νέας εργολαβίας.
Στην ερώτησή του ο βουλευτής ζητούσε την επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης του τμήματος ΠΑΘΕ, Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, ώστε να γίνουν μειώσεις των υψηλών τιμών διοδίων και να προβλεφθούν διευκολύνσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους οδηγούς, που κάνουν πολύ συχνές διαδρομές.
Απαντώντας τέλος, σε άλλη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Μιχάλη Μπεκίρη, για την αύξηση των διοδίων στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρει σε έγγραφό που επίσης διαβιβάστηκε στη Βουλή, ότι σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, οι τιμές διοδίων σε κάθε ημερολογιακό έτος αυξάνονται τιμαριθμικά με μαθηματικό τύπο, με βάση το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
«Για το τρέχον έτος οι αυξήσεις που έγιναν, βρίσκονται μέσα στα όρια που καθορίζονται από τη Σύμβαση Παραχώρησης», σημειώνει ο κ. Μαγκριώτης τονίζοντας παράλληλα ότι «για τους συχνούς χρήστες και τις τοπικές διελεύσεις οι τιμές παρέμειναν αμετάβλητες, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξαν και μειώσεις».
Από την πλευρά του ο βουλευτής της ΝΔ χαρακτηρίζει απαράδεκτη την αύξηση των διοδίων στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, και προκλητικό τον ισχυρισμό της εταιρείας λειτουργίας ότι «δεν πρέπει να αδικείται από τους πολίτες και φορείς, διότι προσφέρει έργο σε άλλους τομείς και δραστηριότητες».