Ο φιλόδοξος στόχος: μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, στους γερμανικούς δρόμους να κυκλοφορούν ένα εκατομμύριο πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το μέσο για την επίτευξή του: φορολογικά και οικονομικά κίνητρα για βιομηχανία και καταναλωτές, όχι όμως και επιδοτήσεις για την απόκτηση τέτοιων οχημάτων.
Σήμερα, λιγότεροι από 3.000 κάτοικοι της Γερμανίας έχουν το προνόμιο να οδηγούν πλήρως ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πρίζας, όταν στους δρόμους ολόκληρης της χώρας κυκλοφορούν πάνω από 40 εκατομμύρια οχήματα. Με στόχο, μεταξύ άλλων, να δώσει νέα πνοή στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δεν έκρυψε ότι οραματίζεται αύξηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμη και στα έξι εκατομμύρια έως το 2030!
«Γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με παγκόσμιο ανταγωνισμό και δεν θα είναι εύκολο η Γερμανία να ηγηθεί του κλάδου κατασκευής αυτοκινήτων για δεύτερη φορά», αναγνώρισε η Μέρκελ. «Το σχέδιο όμως μπορεί να επιτύχει».
«Κλειδί» η μπαταρία
Το σχέδιο αυτό προβλέπει κυβερνητική δράση σε δύο άξονες. Καταρχάς, το Βερολίνο θα διπλασιάσει την οικονομική βοήθεια προς την αυτοκινητοβιομηχανία, χορηγώντας της 2 δισ. ευρώ έως το 2013. Το ποσό αυτό θα διοχετευτεί κυρίως στον τομέα της έρευνας και ειδικότερα στην ανάπτυξη νέων, ισχυρότερων μπαταριών, αποσκοπώντας στη βελτίωση των επιδόσεων και στη μείωση της τιμής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, όσοι αγοράζουν οποιοδήποτε όχημα εκπέμπει λιγότερα από 50 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, θα απαλλάσσονται για μία δεκαετία από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Επιπλέον, οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες, ενώ παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα δωρεάν στάθμευσης και φόρτισης του οχήματός τους σε κάποιες περιπτώσεις.
Η Ανγκελα Μέρκελ απέρριψε ωστόσο το ενδεχόμενο επιδοτήσεων για την αγορά πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων, λέγοντας πως κάτι τέτοιο «δεν αποτελεί τη σωστή απάντηση», παρότι τα αυτοκίνητα αυτά εξακολουθούν να στοιχίζουν πολύ περισσότερο από τα αντίστοιχα συμβατικά.
Βήματα και από την αυτοκινητοβιομηχανία
Ήδη από το 2009, η Γερμανίδα καγκελάριος προειδοποιούσε ότι εάν η χώρα χάσει την ευκαιρία να αξιοποιήσει την τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναλαμβάνοντας ηγετικό ρόλο, κινδυνεύει να χάσει ολόκληρες αγορές. Και για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άλλωστε, η επιστροφή στην κορυφή, αποτελεί ζήτημα κύρους.
Η Ένωση Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ανακοίνωσε από την πλευρά της, ότι στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης θα πρωταγωνιστήσουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η BMW έχει ήδη προαναγγείλει την κυκλοφορία του πρώτου της πλήρως ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης μέσα στο 2013 -δύο χρόνια νωρίτερα απ' ό,τι αρχικά υπολόγιζε- ενώ την ηλεκτρική «απάντησή» τους ετοιμάζονται να δώσουν μέσα στους επόμενους μήνες Daimler και Volkswagen.