ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΑ αποχαιρετούν αυτή την εβδομάδα οι επενδυτές στη Wall Street, καθώς τα αναπάντεχα θετικά στοιχεία για την αγορά εργασίας στις ΗΠΑ, καθησύχασαν κάπως τις ανησυχίες των συναλλασσομένων για τις προοπτικές της αμερικανικής οικονομίας.
Την ίδια στιγμή, τα ευνοϊκά προγνωστικά οικονομικά στοιχεία της Intel -του μεγαλύτερου κατασκευαστή ημιαγωγών στον κόσμο- παρέσυραν προς τα πάνω τις μετοχικές αξίες των εταιρειών τεχνολογίας, με το δείκτη Nasdaq να καταγράφει σημαντικά κέρδη.
«Τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα ήταν ιδιαίτερα θετικά και συνδυάζονται με τα προγνωστικά της Intel για την πορεία των εσόδων τρίτου τριμήνου, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα θετική διάθεση εκ μέρους των Αμερικανών επενδυτών», επισημαίνει ο Τζο Σεμινάρα της Dreyfus Corp.
Ανοδικά κινήθηκαν τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια στο τέλος της εβδομάδας, μετριάζοντας κάπως τις απώλειες των προηγούμενων ημερών, βρίσκοντας στήριγμα στην άνοδο των μετοχών τεχνολογίας και στα ευχάριστα νέα που ήλθαν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Ο άνεμος αισιοδοξίας, ωστόσο, σταμάτησε εμπρός στα σενάρια πολέμου που φουντώνουν αναφορικά με μια επικείμενη αμερικανική επίθεση κατά του Ιράκ.
Οι πανευρωπαϊκοί δείκτες των 300 και 50 επιλεγμένων μετοχών έκλεισαν με άνοδο 2,9% και 3,9%, αντίστοιχα. Ο πρώτος δείκτης έκλεισε την εβδομάδα με απώλειες 3,4%, ενώ ο δεύτερος με πτώση 3,1%.
Εμπειρογνώμονες της αγοράς τόνισαν πως ευτυχώς που η αμερικανική οικονομία επιφύλαξε το καλύτερο νέο για το τέλος της εβδομάδας καθώς αναφέρουν πως οι επενδυτές είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί τόσο για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας όσο και για τις εξελίξεις τις επόμενες ημέρες λόγω της επετείου της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ.
Η άνοδος του πετρελαίου κοντά στα 30 δολάρια το βαρέλι ώθησε ψηλότερα και τις μετοχές ενέργειας, με τον κλαδικό δείκτη να ενισχύεται κατά 4,3%.
Η μετοχή της σουηδικής Ericsson κατέγραψε από τα μεγαλύτερα κέρδη της ημέρας μετά την επιτυχία που σημείωσε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (3,2 δισ. δολάρια), ενώ ανοδικά κινήθηκε και η μετοχή της Vivendi λόγω φημών πως η εταιρεία εξετάζει την πώληση του διαφημιστικού τμήματος αντί 4-5 δισ. δολαρίων.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ