Αλώβητα από τη δυσχερή οικονομική συγκυρία δεν έμειναν ούτε τα κουβανέζικα πούρα, τα οποία στις σύγχρονες κοινωνίες θεωρούνται σύμβολο ευζωίας, εορταστικής διάθεσης και υπερβολικής πολυτέλειας, αναφέρει το The Associated Press.
Οι πωλήσεις κουβανέζικων πούρων υποχώρησε κατά 8% το 2009, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην κάμψη της ζήτησης στην Ισπανία –τη μεγαλύτερη αγορά διακίνησης των πούρων από την Κούβα. Σημαντικός παράγοντας πτώσης θεωρείται, επίσης, η μείωση της αεροπορικής κίνησης, η οποία συνεπάγεται μείωση και των πωλήσεων στα καταστήματα duty-free των αεροδρομίων.
Σημαντικό ρόλο στη συρρίκνωση της συγκεκριμένης αγοράς έχει διαδραματίσει και η τάση των καπνιστών να απαλλαγούν από την επιβλαβή τους συνήθεια, η οποία έχει κλιμακωθεί το τελευταίο διάστημα παράλληλα με τη διεύρυνση των μέτρων απαγόρευσης του καπνίσματος στους εσωτερικούς χώρους σε πολλές χώρες.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, η κρατική καπνοβιομηχανία της Κούβας αναζητά εναλλακτικούς τρόπους ανάπτυξης που θα επιτρέψουν την αντιστάθμιση των επιπτώσεων από τη διεθνή οικονομική κρίση. Την εναλλακτική πρόταση φαίνεται ότι βρήκε, σύμφωνα με το The Associated Press, σε ένα αναξιοποίητο μερίδιο του καταναλωτικού κοινού: τις γυναίκες.