ΕΣΠ: Πτώση του τζίρου έως και 40% κατά τις χειμερινές εκπτώσεις

Τρίτη, 02 Μαρτίου 2010 17:48
UPD:17:51

Πτώση μέχρι και 40% σημείωσε ο τζίρος στα καταστήματα του Πειραιά κατά την περίοδο των εκπτώσεων σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, μεταξύ 100 μελών του.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι για τη φετινή χειμερινή περίοδο δραστικά μειωμένη, καθώς αποκλειστικά με πιστωτικές κάρτες έκανε τις αγορές τους μόνο το 3%.

Το κλείσιμο επιχειρήσεων σε κεντρικούς και περιφερειακούς εμπορικούς δρόμους μαζί με την περιρρέουσα οικονομική κρίση, η οποία είναι διάχυτη σε όλους τους τομείς του εμπορίου, δημιουργεί έντονο προβληματισμό και αρνητική ψυχολογία που, όπως σημειώνειο ΕΣΠ, «δύσκολα θα ανατραπεί στο επόμενο διάστημα».

Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειονότητα των καταστηματαρχών, σε ποσοστό 83% που συμμετείχαν στην έρευνα, ήταν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Αναλυτικότερα: το 18% δήλωσε ότι ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τον περσινό και μόνο το 3% δήλωσε άνοδο. Το δε 7% των εμπόρων που ρωτήθηκαν δεν απάντησε στο σχετικό ερώτημα, μη γνωρίζοντας το ποσοστό ανόδου ή πτώσης του τζίρου τους τη χρονική στιγμή που ερωτήθηκαν. Το πλέον αξιόπιστο ποσοστό μείωσης του τζίρου που κατέγραψε η έρευνα του ΕΣΠ κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων είναι από 10% έως 20% και σε ορισμένους κλάδους του εμπορίου ακολουθεί η πτώση στο επίπεδο του 30%- 40%.

Η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι για την φετινή χειμερινή περίοδο δραστικά μειωμένη, γεγονός που συνεχίζει να οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 62% των καταναλωτών χρησιμοποίησαν μετρητά για τις αγορές τους και το 26% έκανε συνδυασμό πιστωτικών καρτών και μετρητών, προφανώς λόγω εξάντλησης των πιστωτικών ορίων. Αποκλειστικά με πιστωτικές κάρτες έκαναν τις αγορές τους μόνο το 3%.

Πολύ μεγάλο ποσοστό εμπορικών επιχειρήσεων θεωρεί ότι το τελευταίο διάστημα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις πωλήσεις τους. Μάλιστα το 84% σε μεγάλο βαθμό, το 5% σε λιγότερο, ενώ μόνο το 3% δείχνει ανεπηρέαστο από την κρίση.

Οι 33 από τις 100 εμπορικές επιχειρήσεις δηλώνουν ότι η κρίση δεν θα επηρεάσει τον αριθμό των εργαζομένων στις επιχειρήσεις τους, ενώ επίσης 57 δηλώνουν την ανησυχία τους και οι 10 μη γνωρίζοντας τι θα συμβεί στο μέλλον αποφεύγουν την απάντηση.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων, (σε ποσοστό 60%) θεωρεί ως την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης τις δυο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων - από 15/ 1 έως 31/1 . Το 20% θεωρεί τις τέσσερις πρώτες εβδομάδες ως την καλύτερη περίοδο, ενώ μόνο το 5% θεωρεί καλή την περίοδο των εκπτώσεων - από 16/2 έως 28/2.

Το 70% των εμπόρων δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένο με τη σταθερή ημερομηνία έναρξης και λήξης των εκπτώσεων, καθώς και με την διάρκειά τους σε 6 εβδομάδες.

Η συμμετοχή των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων σε επιδοτούμενα προγράμματα, παρέμεινε στο 27%, ενώ μόνο στο 11% δεν εγκρίθηκε η ένταξή τους σε ανάλογα προγράμματα και το 8% δεν είχε ενημερωθεί σχετικά.

Σε ερώτηση για το αν η δημιουργία μεγάλων εμπορικών κέντρων επηρεάζει την αγοραστική κίνηση των μικρών και μεσαίων καταστημάτων του εμπορικού κέντρου και των περιφερειακών του αγορών το 79% απάντησε θετικά, το 6% ότι η επίδρασή στο τζίρο τους είναι μέτρια, μόνο το 8% αρνητικά, ενώ το 7% δεν έδωσε κάποια απάντηση.

Η έρευνα βασίστηκε κατά 89% σε μικρές εμπορικές επιχειρήσεις που απασχολούν 0 έως 10 άτομα προσωπικό και αφορούν τις κατηγορίες ένδυσης, υπόδησης, εποχιακών ειδών και ειδών οικιακής χρήσης.

- Το ποσοστό του 21% των εμπόρων του Πειραιά που δηλώνει σχετικά ικανοποιημένο από την αγοραστική κίνηση στις χειμερινές εκπτώσεις μειώθηκε από το 29% της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Αναλυτικά το 3% δήλωσε αύξηση τζίρου έναντι του 7% πέρσι, ενώ το 65% δήλωσε πτώση έναντι του 45% το 2009. Τα καταστήματα που κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα μειώθηκαν σε 18% έναντι του περσινού 22%.

- Παρά τα σημαντικά ποσοστά των χειμερινών εκπτώσεων υπήρξε πτώση των πωλήσεων, οι οποίες καθ΄όλη την διάρκεια των εκπτώσεων ήταν σταθερά χαμηλότερες από πέρσι.

- Η δημιουργία των μεγάλων εμπορικών κέντρων φαίνεται να επηρεάζει την αγοραστική κίνηση των μικρών και μεσαίων καταστημάτων του εμπορικού κέντρου του Πειραιά και των περιφερειακών του αγορών και να μειώνει δραστικά το τζίρο τους.

- Η επιδείνωση του καταναλωτικού κλίματος, το τελευταίο διάστημα, το φρένο στις λιανικές πωλήσεις και γενικά η κόπωση του λιανεμπορίου αναδεικνύεται επίσης με τη μείωση των πωλήσεων και των κερδών των επιχειρήσεων το 2009 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, όπου το 65% των επιχειρήσεων δήλωσαν μείωση στις πωλήσεις τους και το 65% μείωση των κερδών τους.

- Από την τηλεφωνική έρευνα προκύπτει μία διάχυτη απογοήτευση από τις επιχειρήσεις - μέλη η οποία επιβεβαιώνεται από το μεγάλο ποσοστό απροθυμίας να απαντήσει στις ερωτήσεις της έρευνας. Η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει αρνητική ψυχολογία τόσο στους εμπόρους, όσο και στο καταναλωτικό κοινό και μία αβεβαιότητα για το μέλλον.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα