Αντιπαράθεση μεταξύ του προέδρου του ΛΑΟΣ Γιώργου Καρατζαφέρη και του υπουργού ¶μυνας Ευάγγελου Βενιζέλου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σημειώθηκε απόψε στη Βουλή.
Στη διάρκεια της ομιλίας του στο πλαίσιο της συζήτησης στη Βουλή για το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης ο κ. Καρατζαφέρης άφησε αιχμές ότι στη συμφωνία του Δημοσίου με την Αμπου Ντάμπι Μαρ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, πρυτάνευσε η σκοπιμότητα της διεθνούς πολιτικής έναντι εκείνης της επιχειρησιακής δεινότητας του Πολεμικού Ναυτικού.
«Οι επιλογές μας έγιναν με πρώτο κριτήριο τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, με δεύτερο το δημοσιονομικό βάρος, τρίτο την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας, τέταρτον την διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων - και αν αυτές έχουν επιρροή στην αξιοπιστία της χώρας, αυτό είναι καλοδεχούμενο», απάντησε ο κ. Βενιζέλος.
Ο υπουργός ¶μυνας σημείωσε ακόμη πως η επιλογή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, έγινε υπό την πίεση καταστάσεων, «την ευθύνη των οποίων θα πρέπει να αναζητήσουμε στο εσωτερικό της χώρας».
Σύμφωνα με τον κ. Βενιζέλο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ «παρέλαβε έναν τεράστιο γόρδιο δεσμό».
«Βρήκαμε τις συμβάσεις να έχουν καταγγελθεί από τη γερμανική πλευρά που ζητούσε αποζημίωση. Βρήκαμε να έχει δώσει 2 δισ. ευρώ το ταμείο χωρίς να έχουμε παραλάβει ούτε ένα νέο υποβρύχιο ή εξοπλισμένο - βρήκαμε 4 εγκλωβισμένα υποβρύχια στο Σκαραμαγκά και ένα στο Κίελο χωρίς η προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση να έχει δηλώσει απόρριψη ή αποδοχή. Αντιθέτως η κυβέρνηση της ΝΔ, είχε διαμορφώσει τις προϋποθέσεις μιας μακροχρόνιας διαιτητικής δίκης με κίνδυνο για τα ναυπηγεία», ανέφερε.
«Καταλήξαμε σε μια λύση που δεν αφορά την αραβική πλευρά. Η λύση μειώνει το ναυπηγικό πρόγραμμα του πολεμικού ναυτικού κατά ένα υποβρύχιο. Αντί για 8, ναυπηγούνται 7 υποβρύχια. Λύνεται το θέμα του Παπανικολή για να το πουλήσουμε σε τιμή που αρμόζει στην αξία του - γιατί το έχουμε πληρώσει 464 εκ. ευρώ και οι γερμανοί δέχονται να το κοστολογήσουν μόνο 300. Οι δοκιμές έχουν ολοκληρωθεί και η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε απαντήσει» επεσήμανε ο υπουργός ¶μυνας.
«Αυτό που κάνουμε είναι, αντί του εκσυγχρονισμού δύο υποβρυχίων που απομένουν, να τα πάρουμε νέα, πλέον σύγχρονου τύπου, καταβάλλοντας με βάση την τιμή του εκσυγχρονισμού, περίπου 100 εκ. παραπάνω για το καθένα. Χωρίς αντισταθμιστικά και νέες προσαρμογές, η τιμή ανέρχεται σε 500 εκ. Πανηγυρίζει το ναυτικό - δεν το περίμενε κανείς αυτό», πρόσθεσε.
Απαντώντας, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ επέκρινε την αρχική σύμβαση που είχε υπογραφεί από το ΠΑΣΟΚ, ρωτώντας «πόσες εγγυητικές πήρε ο συνάδελφός σας υπουργός του ΠΑΣΟΚ για να δώσει τα λεφτά αυτά; Ούτε μία. Οι άλλοι στη συνέχεια, δεν είχαν σταθερό έδαφος να πατήσουν, γιατί δεν είχαν τις εγγυητικές. Και να ρωτήσω: Ο πρόεδρος της εταιρείας μπορεί να διανυκτερεύσει στην Ελλάδα; Γιατί τον κυνηγάει επί 8 χρόνια η Ιντερπόλ με ένταλμα του Σιράκ».
«Αν με ρωτήσετε αν κάνουμε τις συμβάσεις όπως στο παρελθόν, σας λέω όχι» ανταπάντησε ο κ. Βενιζέλος.
«Καταρτίζουμε συμβάσεις με νέα κριτήρια, διαδικασίες, εγγυήσεις. Σεβόμαστε το χρήμα του ελληνικού λαού και εξυπηρετούμε πραγματικές και λελογισμένες ανάγκες. Όσο για τον κο Σάφα που είναι μέτοχος μειοψηφίας, μπορεί να διανυκτερεύσει στην Ελλάδα. Το έκανε πολλές φορές λόγω των αναγκών της διαπραγμάτευσης. Τα ζητήματα αυτά έχουν ελεγχθεί - άλλωστε η ΑμπουΝτάμπι Μαρ μπαίνει και στα ναυπηγεία του Αμβούργου», σημείωσε.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ