Λουκέτο και αποκρατικοποιήσεις για τις ζημιογόνες ΔΕΚΟ, αλλά και επΆ αόριστον πάγωμα προσλήψεων στο δημόσιο προτείνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας σε μελέτη του για «την κωδικοποίηση των προβλημάτων των ΔΕΚΟ».
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κ. Μίχαλος, κατά την παρουσίαση της μελέτης, παρατήρησε πως «το κλείδωμα» του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης αποτελεί επιτυχία της κυβέρνησης, ωστόσο, όπως είπε, πρόκειται για ένα «πρόσκαιρο δίχτυ ασφαλείας».
«Πρέπει να πάμε άμεσα σε διαρθρωτικές αλλαγές για να προσαρμοστεί η οικονομία μας στο νέο μοντέλο που διαμορφώνεται το οποίο κατά την άποψή μου θα είναι ένα φιλελεύθερο μοντέλο με κοινωνικό πρόσωπο», πρόσθεσε.
Ο κ. Μίχαλος τάχθηκε υπέρ της εθελουσίας εξόδου στον ΟΣΕ και υπέρ της εξυγίανσης ή αποκρατικοποίησής του, ενώ και για τη ΔΕΗ είπε ότι η κερδοφορία της είναι αρρωστημένη, για αυτό και πρότεινε επίσης την αποκρατικοποίησή της.
Επιπλέον, τόνισε ότι «η χώρα βρίσκεται σε πόλεμο, γιΆ αυτό και απαιτείται συναίνεση, συνεργασία και σύνεση».
«Η σημερινή κατάσταση στις ΔΕΚΟ δεν μπορεί να συνεχιστεί», διαμήνυσε και πρόσθεσε: «Δεν πάει άλλο. Δεν μπορούμε να ζητάμε θυσίες από το μισθωτό, από το συνταξιούχο και από τη μικρομεσαία επιχείρηση και την ίδια στιγμή να σπαταλάμε πολύτιμους πόρους, σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο».
«Η πληγή των ζημιογόνων ΔΕΚΟ πρέπει να κλείσει τώρα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, για την αντιμετώπιση των αδυναμιών των ΔΕΚΟ, παρουσίασε ένα πλαίσιο προτάσεων, που κατηγοριοποιούνται σε τρεις άξονες.
Ο πρώτος, αφορά την αναβάθμιση της οργανωτικής και λειτουργικής ικανότητας των ΔΕΚΟ, με:
- Τη στρατηγική τους επανατοποθέτηση
- Τον εξορθολογισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας
- Την αναθεώρηση της επενδυτικής πολιτικής
- Την εφαρμογή των αρχών της Εταιρικής Διακυβέρνησης και την ενίσχυση της διαφάνειας
- Και την αναθεώρηση του τρόπου διαχείρισης προσωπικού.
Ο δεύτερος άξονας προτάσεων, αφορά στην εξυγίανση και τον εξορθολογισμό της οικονομικής αποτελεσματικότητας των ΔΕΚΟ, μέσα από:
- Την ανάπτυξη εσόδων
- Την επανεξέταση του τρόπου διαχείρισης των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού.
- Και τη μείωση του κόστους λειτουργίας
Ο τρίτος, τέλος, αφορά την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, με:
- Τον ανασχεδιασμό των διαδικασιών εξυπηρέτησης
- Την ανάπτυξη μιας συνολικής πελατοκεντρικής φιλοσοφίας.