Αντικαταστάσεις διευθυντών ΔΟΥ και μπαράζ ελέγχων

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010 14:54
UPD:20:25

Την αντικατάσταση 20 προϊσταμένων ΔΟΥ, τη διενέργεια 50 ΕΔΕ κατά υπαλλήλων εφοριών, τελωνείων, ΣΔΟΕ, ΠΕΚ, Κτηματικών Υπηρεσιών σε όλη τη χώρα και ελέγχων πόθεν έσχες για δεκάδες υπαλλήλους του, ανακοίνωσε μεταξύ άλλων το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο την άμεση βελτίωση της απόδοσης των στην είσπραξη των δημοσίων εσόδων και την αποκατάσταση της διαφάνειας.

Ειδικά όσον αφορά του ελέγχους πόθεν έσχες στο στόχαστρο είναι 70 υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ οι οποίοι ενώ δηλώνουν ετήσιο εισόδημα 50.000 ευρώ (κατά μέσο όρο) εμφανίζονται να έχουν ακίνητη περιουσία από 800.000 ευρώ έως 3 εκατ. ευρώ ( 1,228 εκατ ευρώ κατά μέσο όρο).

Επίσης, έχει διαταχθεί έλεγχος σε 234 υπαλλήλους του υπουργείου, οι οποίοι εμφανίζονται να μην έχουν υποβάλει δήλωση την περίοδο 2007-2008 ή να μην έχει εκκαθαριστεί η δήλωσή τους.

Τέλος, μετακινούνται 70 υπάλληλοι από όλη τη χώρα σε άλλες οικονομικές υπηρεσίες για την καλύτερη λειτουργία του ελεγκτικού μηχανισμού.

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις όπως περιγράφονται στην ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ έχουν ως εξής:

1. Αντικατάσταση Διευθυντών σε ΔΟΥ

Με βάση τις αποδόσεις και τα αποτελέσματα στους στόχους εισπράξεων που έχουν τεθεί για κάθε Δ.Ο.Υ., αντικαθίστανται 20 προϊστάμενοι που σήμερα εκτελούν καθήκοντα διευθυντή, σε ΔΟΥ με μεγάλο φορολογικό αντικείμενο που εμφάνισαν καθυστερήσεις στην απόδοση εσόδων και σημαντικές αποκλίσεις στην επίτευξη των στόχων. Οι Δ.Ο.Υ. αυτές είναι: ΙΕ' Αθηνών, ΚΑ' Αθηνών, ΙΣΤ' Αθηνών, ΚΒ' Αθηνών, Κορωπίου, Ν. Φιλαδέλφειας, Ιλίου, Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, Α' Θεσσαλονίκης, Δ' Θεσσαλονίκης, ΦΑΕ Θεσσαλονίκης, Αγρινίου, Α' Καλλιθέας, Α' Πατρών, Ρεθύμνου, ΦΑΒΕ Αθηνών, Μοσχάτου, Αλεξανδρούπολης, Χαλκίδας και Α' Περιστερίου. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά άμεσα στην προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων ευθύνης σε όλες τις Δ.Ο.Υ., σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο του υπουργείου Εσωτερικών.

2. Μετακινήσεις υπαλλήλων

Για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών, μετακινούνται 70 υπάλληλοι σε όλη τη χώρα σε άλλες οικονομικές υπηρεσίες από αυτές όπου σήμερα υπηρετούν. Εξ αυτών μετακινούνται 42 υπάλληλοι από τις ελεγκτικές υπηρεσίες σε Δ.Ο.Υ. και 25 μετακινούνται από Δ.Ο.Υ. σε ελεγκτικές υπηρεσίες, για την ενίσχυση των ελέγχων.

3. Διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) σε συνέχεια καταγγελιών πολιτών

Για τη διερεύνηση επωνύμων και ανωνύμων καταγγελιών πολιτών, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1517, το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε 50 έρευνες-Ε.Δ.Ε. κατά υπαλλήλων σε 31 Δ.Ο.Υ., 10 Τελωνεία, Σ.Δ.Ο.Ε., Π.Ε.Κ., Κτηματικές Υπηρεσίες σε όλη τη χώρα. Οι καταγγελίες που θα διερευνηθούν αφορούν σε χρηματισμό, παράνομη οικονομική δραστηριότητα, παράνομο πλουτισμό και καταγγελίες για μεγάλο ύψος καταθέσεων, παραλείψεις ελέγχου παραστατικών επιχειρήσεων, ευνοϊκότερο υπολογισμό φόρων φυσικών ή νομικών προσώπων, παράνομη έκδοση φορολογικής ενημερότητας, πλαστά στοιχεία, πλημμελή παραστατικά τελωνειακών ελέγχων, παράνομους εκτελωνισμούς, ενδεχομένως λαθρεμπόριο, διαφυγόντα έσοδα από δασμούς, χρηματισμό από διερχόμενα τα σύνορα φορτηγά, χρηματισμό κατά τον εφοδιασμό πλοίων κλπ.

4. Έλεγχος πόθεν έσχες και φορολογικές ασυνέπειες υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών

Για τον έλεγχο των ελεγχόντων, έχει ήδη διαταχθεί έλεγχος σε 234 υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι εμφανίζονται να μην έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση την περίοδο 2007-2008 ή δεν έχει εκκαθαριστεί η δήλωσή τους. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται κι ένας αριθμός υπαλλήλων, ανεξαρτήτως των φορολογικών τους δηλώσεων, για τους οποίους θα γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος πόθεν έσχες. Οι έλεγχοι αυτοί θα συνεχιστούν συστηματικά.

5. Πόθεν έσχες στη βάση διασταυρώσεων εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας υπαλλήλων Υπουργείου Οικονομικών

Οι διασταυρώσεις δηλώσεων εισοδήματος και περιουσιακών στοιχείων αποτελούν επίσης μια ένδειξη για τυχόν αναντιστοιχίες που πρέπει να ελεγχθούν. Όπως επισημαίνεται, από έναν πρώτο έλεγχο της ακίνητης περιουσίας όλων των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι 70 υπάλληλοι διαθέτουν ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία από 800 χιλ. ευρώ ως και 3 εκατ. ευρώ. Οι υπάλληλοι αυτοί διαθέτουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας κατά μέσο όρο 1.228.337 ευρώ και αντίστοιχα δηλούμενο εισόδημα κατά μέσο όρο 50.834 ευρώ. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε έλεγχο πόθεν έσχες.

Όπως επίσης υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, στο πλαίσιο της αποκατάστασης της σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να παίξουν οι ίδιοι ενεργό και σημαντικό ρόλο στην πάταξη φαινομένων φοροδιαφυγής και άλλων φορολογικών και οικονομικών παραβάσεων. Για το λόγο αυτό το υπουργείο έχει δημιουργήσει το τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών 1517, όπου οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται, με στόχο να εντοπιστούν και να διερευνηθούν αυτά τα φαινόμενα.

Πέρα από τις παραπάνω άμεσες ενέργειες, τονίζεται ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε πλήρη αναδιοργάνωση των εισπρακτικών μηχανισμών με στόχο την αναβάθμισή τους, την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και την επίτευξη των στόχων της διαφάνειας και της φορολογικής δικαιοσύνης. Σύμφωνα με το υπουργείο, το σχέδιο των βασικών ρυθμίσεων για την αναδιοργάνωση των δημόσιων οικονομικών υπηρεσιών πρόκειται σύντομα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

ΝΔ: Προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης

Η σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών εντάσσεται σε μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τα έντονα προβλήματα, όπως οι λάθος αποφάσεις, επιλογές και καθυστερήσεις του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ο αναπληρωτής υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της ΝΔ, Θεόδωρος Καράογλου.

Ξεκαθαρίζει, ωστόσο, πως «η Νέα Δημοκρατία, τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ της προσπάθειας για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. ¶λλωστε αυτό και εμπράκτως το έχει αποδείξει, στηρίζοντας θετικά άρθρα και παραγράφους του φορολογικού νομοσχεδίου, στον εθνικό στόχο αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, σε αντίθεση φυσικά με το ΠΑΣΟΚ, που ως αξιωματική αντιπολίτευση δεν συναίνεσε ποτέ για τη συγκεκριμένη μάχη».

Ο κ. Καράογλου θέτει μια σειρά από ερωτήματα, τα οποία έχουν ως εξής:

«- Το ότι εντοπίζονται ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην απόδοση εσόδων στις 20 συγκεκριμένες Δ.Ο.Υ , οι οποίες δεν έπιασαν τους στόχους που τους είχαν επιβληθεί, σημαίνει ότι οι υπόλοιπες ΔΟΥ και ειδικότερα τα μεγάλα ελεγκτικά κέντρα (ΔΕΚ Αθηνών, ΔΕΚ Θεσσαλονίκης, ΠΕΚ όλης της χώρας, μεγάλες Δ.Ο.Υ όλης της χώρας) έχουν πετύχει τους στόχους τους;

- Με αποφάσεις ποιων οργάνων αντικαθίστανται οι Διευθυντές στις 20 παραπάνω Δ.Ο.Υ; Πότε συνεδρίασαν τα συγκεκριμένα όργανα και τι αποφάσισαν σχετικά; Από πότε ο Υπουργός μόνος του αποφασίζει για την τύχη υπαλλήλων; Με ποια κριτήρια απομακρύνονται οι ήδη καταργημένοι Διευθυντές των 20 συγκεκριμένων Δ.Ο.Υ , όταν πριν λίγες μόλις ημέρες το αρμόδιο Υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι μόνον 3 Δ.Ο.Υ σε όλη την χώρα είχαν πετύχει τους στόχους που τους είχαν τεθεί;

- Σε ένα κράτος δικαίου, όπως θέλουμε να ελπίζουμε ότι εξακολουθεί να παραμένει η χώρα μας, υπάρχουν συγκεκριμένα όργανα (υπηρεσιακά συμβούλια, πειθαρχικά συμβούλια) που συνεδριάζουν και αποφασίζουν για μετακινήσεις υπαλλήλων, για παραπομπές, προαγωγές, τοποθετήσεις τους. Πότε λοιπόν συνεδρίασαν τα συγκεκριμένα όργανα και αποφάσισαν μετακινήσεις υπαλλήλων από ελεγκτικά κέντρα σε Δ.Ο.Υ ή αντιστρόφως; Προσοχή! δεν καλύπτουμε κανέναν επίορκο δημόσιο υπάλληλο, όμως παράλληλα δεν επιτρέπουμε σε κανέναν υπουργό, αυταρχικά, χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια, χωρίς αποφάσεις οργάνων, να διώκει υπαλλήλους.

- Πότε, επιτέλους, το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών θα παρουσιάσει το περίφημο σχέδιο αναδιοργάνωσης των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών; Είναι προφανές ότι οι επικοινωνιακές πολιτικές δεν αντέχουν στον χρόνο, είναι προφανές ότι μόνο με λόγια, χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο, μελετημένο, τεκμηριωμένο, σοβαρό, τα προβλήματα στον φορολογικό μηχανισμό δεν πρόκειται να λυθούν».

Για όλα τα παραπάνω η ΝΔ, σύμφωνα με τον κ. Καράογλου, καταθέτει σχετική επίκαιρη ερώτηση στο Κοινοβούλιο και θα περιμένει τις απαντήσεις του αρμόδιου Υπουργού.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα