Την πρώτη πτήση προς την Ευρώπη μετά από έξι χρόνια θα πραγματοποιήσει απόψε η PT Garuda Indonesia μετά τη βελτίωση της ασφάλειας πτήσεων που της επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ενωση προκειμένου να αρθούν οι περιορισμοί της.
Η πρώτη πτήση θα έχει προορισμό το Αμστερνταμ μέσω Ντουμπάϊ και στα αμέσως επόμενα σχέδια της αεροπορικής εταιρείας περιλαμβάνονται δρομολόγια προς τη Φραγκφούρτη, το Παρίσι και τη Ρώμη, δήλωσε σε συνέντευξή του ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Εμιρισιά Σατάρ. Ο κρατικός αερομεταφορέας αρχικά θα χρησιμοποιήσει αεροσκάφη Airbus SAS A330, τα οποία θα αντικατασταθούν από 777-300ΕR της Boeing Co., με την παραλαβή τους από το επόμενο έτος.
Οι νέες πτήσεις θα συμβάλλουν σημαντικά στα έσοδα, ενώ η αύξηση των δρομολογίων θα αυξήσει τα κέρδη κατά 20% φέτος είπε χθες σε τηλεφωνική του συνέντευξη ο Σατάρ. Το 2009 η Garuda και τρεις άλλες αεροπορικές εταιρείες της Ινδονησίας απέσπασαν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης να αρχίσουν πτήσεις στην ήπειρο καθώς χαλάρωσαν οι περιορισμοί που τους είχαν επιβληθεί μετά από αεροπορικά δυστυχήματα.
Πέρυσι η Garuda, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδονησίας, εμφάνισε καθαρά κέρδη 1 τρισ. ρουπίες (109 εκατ. δολ.), κλείνοντας τρίτη συνεχόμενη χρονιά με κέρδη. Η αεροπορική εταιρεία αγόρασε νέο αεροσκάφος και βελτίωσε τις υπηρεσίες της, κατακτώντας τον τίτλο της πιο βελτιωμένης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο, σύμφωνα με έρευνα του Skytrax στο Λονδίνο μεταξύ 17,9 εκατ. και πλέον ταξιδιωτών.
Η Garuda κατέκτησε από την εταιρεία ερευνών τέσσερα αστέρια, μαζί με άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η British Airways Plc, η Emirates Airline και η Qantas Airways Ltd. Η υψηλότερα βαθμίδα είναι τα πέντε αστέρια.
Η επανάληψη πτήσεων στην Ευρώπη θα βοηθήσει στη βελτίωση του προφίλ της Garuda πριν από την προτεινόμενη δημόσια εγγραφή της ύψους 300 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία εκτιμά ότι η πώληση μετοχών θα γίνει στα τέλη του τρίτου τριμήνου, δήλωσε ο Σατάρ.
«Μπαίνουμε στην αγορά με ένα πολύ καλό προϊόν, νέο αεροσκάφος και έξοχες υπηρεσίες», ανέφερε ο ίδιος, συμπληρώνοντας: «Η αγορά είναι αρκετά μεγάλη επειδή υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θέλουν να επισκεφθούν την Ινδονησία και επίσης πολλοί Ινδονήσιοι που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη».
Η Garuda έχει εξασφαλίσει την παραγγελία για 10 Boeing 777 και 25 Boeing 737, ενώ έχει τη δυνατότητα παραγγελίας επιπλέον 25 αεροσκαφών τύπου Boeing 737. Εως το 2014 η εταιρεία θα διαθέτει έναν στόλο που θα αποτελείται από 116 αεροσκάφη.
Οι πτήσεις στην Ευρώπη ανεστάλησαν στα τέλη του 2004 μετά την εμφάνιση ζημιών από τα δρομολόγια στην Γηραιά Ηπειρο. Ο Σατάρ που ανέλαβε τα ηνία του αερομεταφορέα τον Μάρτιο του 2005 έβαλε στόχο την επαναφορά της Garuda στην κερδοφορία, η οποία το 2004 εμφάνισε ζημίες 811,3 δισ. ρουπίες.
Οι αεροπορικές εταιρείες της Ινδονησίας μπήκαν στη «μαύρη λίστα» από την Ευρωπαϊκή Ενωση μετά από δυστυχήματα, συμπεριλαμβανομένου της Mandal Airlines τον Σεπτέμβριο του 2005, το οποίο έσυρε στον θάνατο 149 ανθρώπους, αλλά και την συντριβή αεροσκάφους της Adam Air τον Ιανουάριο του 2007, όπου έχασαν τη ζωή τους 102 άνθρωποι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Aviation Safety Network.
Το τελευταίο αεροπορικό δυστύχημα της Garuda σημειώθηκε τον Μάρτιο του 2007, κατά τη διάρκεια προσγείωσης αεροσκάφους στο αεροδρόμιο της Γιογκιακάρτα της χώρας, με αποτέλεσμα τον θάνατο 21 ανθρώπων.
Η αεροπορική εταιρεία, της οποίας το όνομα είναι του μυθικού πουλιού που μεταφέρει τον θεό Χιντού, ξεκίνησε τις πτήσεις – σύμφωνα με το website της – το 1949. Σήμερα διαθέτει ένα στόλο 70 αεροσκαφών και πραγματοποιεί πτήσεις σε 46 προορισμούς.