Στις 30,4 μονάδες υποχώρησε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτή το δεύτερο τρίμηνο, καταγράφοντας σημαντική πτώση της τάξης του 8,4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Όπως επισημαίνεται σε αυτή, η απαισιοδοξία και παράλληλα η μείωση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών φαίνεται να οδηγούν τους καταναλωτές στην πρόβλεψη της αύξησης του κόστους ζωής.
Ειδικότερα, η πτώση κατά 11,8% του Δείκτη Κόστους Ζωής το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010, δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν ότι η χώρα περνάει περίοδο οικονομικής κρίσης.
Το επίπεδο απαισιοδοξίας είναι ιδιαίτερα υψηλό όσον αφορά στις προσδοκώμενες αλλαγές της προσωπικής τους οικονομικής κατάστασης.
Συγκεκριμένα, παρατηρείται πτώση κατά 11,5% του Δείκτη Προσδοκώμενων Αλλαγών της Προσωπικής Οικονομικής Κατάστασης το δεύτερο τρίμηνο, ενώ είχε ήδη εμφανίσει μείωση της τάξης του 26,7% το προηγούμενο τρίμηνο.
Αρνητικές είναι οι προβλέψεις των καταναλωτών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας τους προσεχείς 12 μήνες. Ο Δείκτης Προσδοκώμενης Οικονομικής Κατάστασης της χώρας του προσεχείς 12 μήνες μειώθηκε κατά 12,5% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Σε ό,τι αφορά στην πρόβλεψη των καταναλωτών για την πορεία της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες, επιδεινώνεται και η τιμή του Δείκτη Προσδοκώμενης Μεταβολής της Ανεργίας υποχώρησε κατά 12,9% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010.