Στις 30,4 μονάδες υποχώρησε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτή το δεύτερο τρίμηνο, καταγράφοντας σημαντική πτώση σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στις 30,4 μονάδες υποχώρησε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτή το δεύτερο τρίμηνο, καταγράφοντας σημαντική πτώση της τάξης του 8,4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Όπως επισημαίνεται σε αυτή, η απαισιοδοξία και παράλληλα η μείωση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών φαίνεται να οδηγούν τους καταναλωτές στην πρόβλεψη της αύξησης του κόστους ζωής.
Ειδικότερα, η πτώση κατά 11,8% του Δείκτη Κόστους Ζωής το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010, δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν ότι η χώρα περνάει περίοδο οικονομικής κρίσης.
Το επίπεδο απαισιοδοξίας είναι ιδιαίτερα υψηλό όσον αφορά στις προσδοκώμενες αλλαγές της προσωπικής τους οικονομικής κατάστασης.
Συγκεκριμένα, παρατηρείται πτώση κατά 11,5% του Δείκτη Προσδοκώμενων Αλλαγών της Προσωπικής Οικονομικής Κατάστασης το δεύτερο τρίμηνο, ενώ είχε ήδη εμφανίσει μείωση της τάξης του 26,7% το προηγούμενο τρίμηνο.
Αρνητικές είναι οι προβλέψεις των καταναλωτών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας τους προσεχείς 12 μήνες. Ο Δείκτης Προσδοκώμενης Οικονομικής Κατάστασης της χώρας του προσεχείς 12 μήνες μειώθηκε κατά 12,5% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Σε ό,τι αφορά στην πρόβλεψη των καταναλωτών για την πορεία της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες, επιδεινώνεται και η τιμή του Δείκτη Προσδοκώμενης Μεταβολής της Ανεργίας υποχώρησε κατά 12,9% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2010.