Θετικές οι προοπτικές ανάπτυξης των κέντρων αδυνατίσματος

Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2002 12:49

Σε συνεχή εξέλιξη με περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης βρίσκεται ο κλάδος των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη νέα μελέτη της ICAP για τον συγκεκριμένο κλάδο. Στη μελέτη προσδιορίζεται το μέγεθος της εγχώριας αγοράς σε αξία (συνολικά και ανά κατηγορία υπηρεσιών), περιγράφεται η δομή της ευρωπαϊκής αγοράς και αναφέρονται οι προοπτικές της προσεχούς διετίας.

Χαρακτηριστική στον εξεταζόμενο κλάδο είναι η ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων, οι οποίες διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες : Τα μεγάλα κέντρα που χρησιμοποιούν εξειδικευμένα μηχανήματα και συνήθως διαθέτουν περισσότερα του ενός καταστήματα και οι μικρού μεγέθους, ατομικής συνήθως μορφής, επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται κυρίως στο χώρο της αισθητικής.

Το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των εν λόγω κέντρων το οποίο δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '70, τροποποιήθηκε το 1998. Οι νέες διατάξεις καθορίζουν τις ελάχιστες προδιαγραφές που απαιτούνται για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας, καθώς και τις αναγκαίες λειτουργικές προϋποθέσεις για την άρτια διάταξη και διαμόρφωση των χώρων τους. Το θεσμικό πλαίσιο συμπληρώθηκε επίσης με τον Κώδικα Δεοντολογίας περί Αδυνατίσματος και Αισθητικής τον Ιούλιο του 2000, κύριος σκοπός του οποίου είναι η τήρηση ενιαίων κανόνων επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια παροχής υπηρεσιών αισθητικής και αδυνατίσματος στις αντίστοιχες μονάδες-κέντρα.

Η μέθοδος της δικαιόχρησης (franchising) χρησιμοποιείται πλέον σε αρκετά μεγάλο βαθμό από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι βασικότεροι τρόποι οργάνωσης και λειτουργίας των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής είναι οι εξής : Επιχειρήσεις που έχουν υπό τον άμεσο έλεγχό τους τα καταστήματα που διατηρούν, αλυσίδες στις οποίες ορισμένα καταστήματά τους αποτελούν ξεχωριστές εταιρείες με ανεξάρτητη νομική μορφή και αλυσίδες στις οποίες ορισμένα καταστήματα λειτουργούν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης και ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από τη δικαιοπάροχο εταιρεία.

Υπηρεσίες αισθητικής και αδυνατίσματος παρέχουν επίσης τα κέντρα ιατρικής αισθητικής, διαιτολογικής υποστήριξης, καθώς και τα γυμναστήρια, αν και υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ αυτών και των εξεταζομένων στη μελέτη, τόσο ως προς το απασχολούμενο προσωπικό όσο και ως προς το μηχανολογικό εξοπλισμό που χρησιμοποιούν.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου εντοπίζεται κυρίως σε επίπεδο τιμών και όρων πληρωμής, εξοπλισμού, αξιοπιστίας και ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, δικτύου καταστημάτων, ταχύτητας των αποτελεσμάτων, τρόπου προβολής, καθώς και διατήρησης της πελατείας τους.

Οι πωλήσεις των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής σημείωσαν σημαντική άνοδο το χρονικό διάστημα 1995-1997. Την τελευταία τριετία ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής είναι της τάξεως του 11%. Προβλέπεται μάλιστα περαιτέρω άνοδος στη περίοδο 2003-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξεως του 10%.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα προγράμματα αδυνατίσματος καλύπτουν το 55% των συνολικών πωλήσεων. Το μερίδιό τους όμως ακολουθεί καθοδική πορεία. Η οργάνωση και η δομή του κλάδου των κέντρων αδυνατίσματος και αισθητικής στην Ευρώπη είναι παρόμοια με αυτή της Ελλάδος. Τα μεγάλα ολιγάριθμα κέντρα κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, ενώ τα μικρά πολυάριθμα κέντρα, καταλαμβάνουν μικρό μέρος αυτής.

Οι προοπτικές εξέλιξης που παρουσιάζει ο κλάδος διεθνώς είναι θετικές αν και παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις στους ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ των χωρών, ανάλογα με το βιοτικό επίπεδο και τις γενικότερες αντιλήψεις περί παθητικής γυμναστικής και αδυνατίσματος.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα