ΕΕΘ-Επιμελητήριο Πιερίας: Υπόμνημα διαμαρτυρίας για τα διόδια Μαλγάρων

Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2010 18:35
UPD:18:37

Να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, των σηράγγων Τ1, Τ2 & Τ3 καθώς και των [προβλεπόμενων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) ζητούν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Επιμελητήριο Πιερίας.

Με κοινό τους υπόμνημα διαμαρτυρίας αναφορικά με την αύξηση κατά 40% του κόστους των διοδίων στα Μάλγαρα, το οποίο συνυπογράφουν ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Μ. Ζορπίδης και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Ηλ. Χατζηχριστοδούλου, προς το αρμόδιο υπουργείο, βουλευτές και φορείς, ζητούν επίσης να πραγματοποιηθεί πριν την όποια καταβολή τελών η κατασκευή από το κράτος των παράπλευρων δρόμων για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας.

Όπως σημειώνεται στο σχετικό υπόμνημα η αύξηση στην τιμή των διοδίων αποτελεί καίριο πλήγμα στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Πιερίας καθώς έχει επηρεαστεί η καθημερινότητα χιλιάδων επαγγελματιών και κατοίκων των δύο περιοχών που χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο και θα αυξήσει το κόστους προϊόντων και υπηρεσιών.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μετά και την τελευταία αύξηση στα Μάλγαρα για ένα απλό ΙΧ αυτοκίνητο το κόστος της μετακίνησης από Θεσσαλονίκη για Αθήνα ανέρχεται σε 41,20 ευρώ με επιστροφή, καθώς οφείλει να πληρώσει [ 2,80 (Μάλγαρα) + 2,90 (Λεπτοκαρυά) + 2,20 (Πυργετός) +1,00 (Μακρυχώρι) + 2,80 (Μοσχοχώρι) + 2,40 (Πελασγία) + 2,25 (Τραγάνα) +2,35 (Θήβα) + 1,90 (Αφίδνες) ].

Η αύξηση, όπως επισημαίνεται, πρόκειται να επηρεάσει τον κλάδο των μεταφορών στις ευρύτερες περιοχές Θεσσαλονίκης και Κατερίνης και να οδηγήσει σε αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων και γενικά το επαγγελματικό ταξίδι προς την Αθήνα είτε είναι φορτηγό είτε τουριστικό λεωφορείο γίνεται μεν πιο γρήγορο αλλά πανάκριβο.

Επίσης, όπως υποστηρίζουν, θα έχει μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στο αμφίδρομο τουριστικό ρεύμα (τουρισμός πόλης από τη μια και καλοκαιρινός ή χειμερινός τουρισμός από την άλλη) ξεκινώντας από παραλιακά μαγαζιά, εστιατόρια, καφετέριες καταλύματα κ.ο.κ. και θα έχει και περιβαλλοντικές συνέπειες καθώς θα εντείνει τους κινδύνους οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα - Κύμινα - Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης - Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα