«Εξαιρετικά δυσοίωνες» οι προοπτικές για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Σύμφωνα με τον ευρωπαίο Επίτροπο Γκι Φερχόιγκεν
Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2009 13:17
UPD:13:18

«Εξαιρετικά δυσοίωνες» χαρακτηρίζει τις προοπτικές για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ο ευρωπαίος Επίτροπος για θέματα Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας Γκύντερ Φερχόιγκεν, προειδοποιώντας πως δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα επιβιώσουν της κρίσης όλοι οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές.

«Οι προοπτικές για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι, το λιγότερο, εξαιρετικά δυσοίωνες. Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί δραματικά, (ειδικά το τελευταίο τρίμηνο του 2008 σημείωσαν πτώση μεγαλύτερη του 20%), ενώ για το 2009 αναμένουμε περαιτέρω πτώση 20%, η οποία θα πλήξει εκατοντάδες χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια εργαζομένους», δήλωσε ο Φερχόιγκεν σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του BBC.

«Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι όλοι οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα επιβιώσουν της κρίσης», υποστήριξε, ενώ απέδωσε τα προβλήματα σε ένα συνδυασμό βραχυπρόθεσμης μείωσης της ζήτησης, λόγω κλονισμού της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, και της ευρωπαϊκής υπερπαραγωγής.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις νέων ευρωπαϊκών επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8% το 2008, καταγράφοντας την μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 15 ετών.

Οι ευρωπαίοι υπουργοί Βιομηχανίας και ο κ. Φερχόιγκεν πρόκειται να συναντηθούν στις Βρυξέλλες σήμερα προκειμένου να συζητήσουν μέτρα τόνωσης του κλάδου. «Πρώτα απ' όλα, θέλω να διαπιστώσω κατά πόσον τα κράτη-μέλη είναι διατεθειμένα να προβούν σε συντονισμένη δράση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο», διευκρίνισε ο ευρωπαίος Επίτροπος.

Μεταξύ των μέτρων που θα συζητηθούν εκτιμάται πως είναι οι φοροελαφρύνσεις ή τα προγράμματα απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων, έτσι ώστε οι καταναλωτές που σκοπεύουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο να αποζημιώνονται για την απόσυρση του παλιού.

Στη Γαλλία, ο πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί ανακοίνωσε χθες ότι η χώρα του «θα ρίξει πολλά λεφτά» στην τόνωση της παραπαίουσας γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ στη Βρετανία, η κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων Jaguar-Land Rover, μέλος της ινδικής Tata Motors, ζήτησε την κυβερνητική αρωγή, μέσω χορήγησης δανείων ή παροχής εγγυήσεων για τη λήψη δανείων, προκειμένου να εξασφαλίσει τραπεζική χρηματοδότηση.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα