Τα γενέθλιά της γιορτάζει αυτό το μήνα η πιο δημοφιλής διαδικτυακή τοποθεσία κοινωνικών διασυνδέσεων.
Το Facebook «γεννήθηκε» το Φεβρουάριο του 2004 σε ένα φοιτητικό δωμάτιο του Χάρβαρντ από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο οποίος δημιούργησε ένα νέο επικοινωνιακό εργαλείο για να διευκολύνει τη δικτύωση και την επικοινωνία των συμφοιτητών του.
Σε μόλις 24 ώρες, 1.200 φοιτητές είχαν ήδη κάνει εγγραφή στο Facebook και σε πολύ μικρό διάστημα η διαδικτυακή τοποθεσία έγινε δημοφιλής σε πολλά ακόμη κολέγια και πανεπιστήμια. Στα τέλη του 2005, το Facebook πέρασε τα βρετανικά σύνορα, σήμερα «μιλάει» 35 γλώσσες και πρόκειται σύντομα να μεταφραστεί σε ακόμη 60.
Ο νεαρός εμπνευστής της παγκόσμιας τοποθεσίας επισημαίνει ότι «η κουλτούρα του Διαδικτύου έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία πέντε χρόνια. Μέχρι τότε, οι περισσότεροι δεν διανοούνταν καν να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία ηλεκτρονικά. Το Facebook, όμως, τους πρόσφερε ένα ασφαλές και έμπιστο περιβάλλον για να επικοινωνούν ηλεκτρονικά μεταξύ τους».
«Όσο μεγαλώνει ο καινούργιος αυτός κόσμος, οι άνθρωποι θα μάθουν να ζουν με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης τα οποία θα διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή τους», συμπληρώνει.
Καθώς οι πιέσεις εντείνονται στην ομάδα του Facebook για αύξηση των κερδών, τα πράγματα έχουν δυσκολέψει αρκετά λόγω της τρέχουσας οικονομικής επιβράδυνσης.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας έρευνας αγοράς eMarketer, τα έσοδα του Facebook από τις διαφημίσεις θα υποχωρήσουν στα 208 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας μείωση 20%.
Παρά την επικέντρωση στην κερδοφορία της διάσημης διαδικτυακής τοποθεσίας, ωστόσο, ο 24χρονος Ζάκερμπεργκ δεν φαίνεται να αγχώνεται ιδιαίτερα προκειμένου να καταστρώσει κάποια επιχειρηματική στρατηγική που θα μεταφραστεί σε δολάρια, αναφέρει το CNN.