Για «εκδίκηση» από μέρους της ΕΕΤΤ, με την επιβολή προστίμου ύψους 2 εκατ. ευρώ στον Οργανισμό, κάνει λόγο ο ΟΤΕ σε σημερινή ανακοίνωσή του, ενώ, όπως επισημαίνει, επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός του.
«Ελάχιστες ημέρες αφότου ο ΟΤΕ διαμαρτυρήθηκε δημόσια για τις καθυστερήσεις της ΕΕΤΤ στην έγκριση εκπτωτικών προγραμμάτων μας προς όφελος δεκάδων χιλιάδων καταναλωτών, η ΕΕΤΤ “εκδικείται” με την επιβολή ενός ανεκδιήγητου προστίμου ύψους 2.000.000 €, για δήθεν “μη παροχή στοιχείων”», τονίζει ο ΟΤΕ στη σχετική ανακοίνωση.
Όπως διευκρινίζει ο ΟΤΕ, στις αρχές του 2008, η ΕΕΤΤ, επικαλούμενη τον ετήσιο κοστολογικό έλεγχο που διεξήγαγε τότε, ζήτησε από τον Οργανισμό στοιχεία, τα οποία ήδη επί μακρόν της παρείχε αλλά σε διαφορετική μορφή. Ο ΟΤΕ ενημέρωσε εγκαίρως την ΕΕΤΤ για την τεχνική αδυναμία της παράδοσης των στοιχείων με τη συγκεκριμένη μορφή.
Την άνοιξη του 2008, η ΕΕΤΤ ολοκλήρωσε τον έλεγχο χωρίς να αναφέρει πουθενά ότι τα στοιχεία που είχε από τον ΟΤΕ ήταν ελλιπή, τονίζει ο ΟΤΕ, προσθέτοντας ότι στη συνέχεια, η ΕΕΤΤ «χωρίς και πάλι να εμποδίζεται από την οποιαδήποτε έλλειψη στοιχείων» ενέκρινε, έστω και με σημαντική καθυστέρηση, τα οικονομικά προγράμματα του ΟΤΕ.
Όπως σημειώνει ο Οργανισμός, η επίμαχη ακρόαση που σχετίζεται με το πρόστιμο έγινε μετά την έγκριση των οικονομικών προγραμμάτων του ΟΤΕ, που σημαίνει ότι είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία ο «έλεγχος συμπίεσης περιθωρίου τιμών» για τα προγράμματα αυτά. Τον Οκτώβριο του 2008, ο ΟΤΕ επανήλθε με αναλυτική επιστολή, παραθέτοντας το σύνολο των στοιχείων που τακτικά υποβάλει στην ΕΕΤΤ και ζητώντας συνάντηση για να αποσαφηνίσει τι ακριβώς παραπάνω ζητά. «Εδώ και 4 μήνες, η ΕΕΤΤ, κώφευε, μέχρι χθες που επέβαλε ένα ακόμα πρόστιμο», υπογραμμίζει ο ΟΤΕ.
«Στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει την απόφασή της για την επιβολή του προστίμου, η ΕΕΤΤ αναφέρεται στο θέμα “ελέγχου συμπίεσης περιθωρίου τιμών”, που βασίζεται όμως σε ένα μοντέλο “φάντασμα”», προσθέτει ο ΟΤΕ.
«Δεν χωράει πια αμφιβολία ότι η ΕΕΤΤ εδώ και ενάμισι χρόνο περίπου έχει παρέμβει ουσιαστικά στην εμπορική πολιτική του ΟΤΕ, με στόχο να υποχρεώσει τα εκατομμύρια των πελατών μας να πληρώνουν για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες περισσότερο από όσο θα έπρεπε (και θα ήθελε η εταιρεία μας), μέχρι να “εξαναγκαστούν” να μετακινηθούν σε εναλλακτικούς παρόχους», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Οργανισμός.
Καλεί, τέλος, την ΕΕΤΤ να δημοσιοποιήσει κάθε έγγραφο που σχετίζεται με την απόφασή της, και ιδιαίτερα την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, ώστε να φανεί ποια ήταν η εισήγηση των υπηρεσιακών παραγόντων, να εγκρίνει και να του κοινοποιήσει άμεσα το μοντέλο και τη μεθοδολογία ελέγχου των τιμολογίων του, να τερματίσει τις καθυστερήσεις στην έγκριση των οικονομικών προγραμμάτων του οργανισμού, που μέχρι σήμερα διαρκούν από 2 έως 6 μήνες και να σταματήσει να επιβαρύνει τους καταναλωτές, παρεμβαίνοντας ουσιαστικά στα «πορτοφόλια» τους.