Νέο διαγωνισμό για την ολοκλήρωση των εναπομεινάντων έργων της 6ης προβλήτας, προϋπολογισμού περίπου 100 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αναλάμβανε να χρηματοδοτήσει η υπό τη Ηutchison κοινοπραξία, προκηρύσσει εντός του επόμενου διμήνου ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Την έναρξη της νέας διαδικασίας, η οποία θα έχει ως στόχο τον διπλασιασμό της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ, σε τουλάχιστον 800.000 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), ανακοίνωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Τσάρας, κατά την τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας του οργανισμού.
Ο νέος διαγωνισμός αποφασίστηκε σε μια περίοδο που -παρά την αποχώρηση της Hutchison, ήδη από τις 23/12- δεν έχει ακόμη κηρυχθεί άγονος ο πρώτος, για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτη.
O ΟΛΘ φαίνεται αποφασισμένος να στηριχθεί στα "πόδια" του (και σε ίδια κεφάλαια ή δανεισμό) για την υλοποίηση των έργων, τουλάχιστον μέχρις ότου βρεθούν "πλάτες" ενός διαχειριστή διεθνούς φήμης. «Αν υπάρξει διαχειριστής, τότε θα πάρει τα έργα από το σημείο που θα βρίσκονται και θα τα συνεχίσει» σημείωσε ο κ. Τσάρας, γνωστοποιώντας στην ουσία ότι η διαδικασία εξεύρεσης ιδιώτη διαχειριστή «θα τρέχει» παράλληλα με την εκτέλεση των έργων. Κατά τον ίδιο, το 2009, η ΟΛΘ ΑΕ θα συνεχίσει με ταχύτερους ρυθμούς το πρόγραμμα ανάπτυξής της, μεταβάλλοντάς το κατά τον παραπάνω τρόπο, μετά την έκπτωση της Hutchison και την οικονομική κρίση.
Στο μεσοδιάστημα, ο ΟΛΘ αποδύεται σε αγώνα δρόμου, προκειμένου να πείσει τις ναυτιλιακές εταιρίες, που γύρισαν πλάτη στο λιμάνι τους τελευταίους μήνες, να ξαναδέσουν Θεσσαλονίκη.
Στο πλαίσιο αυτό, πρωταρχικό μέλημα του οργανισμού είναι η άμεση επαναφορά του ΣΕΜΠΟ σε κατάσταση πλήρους λειτουργίας και η λειτουργία του υφιστάμενου τμήματός του κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο «ως σχετικά νέα διεύθυνση», κάτι για το οποίο ο κ.Τσάρας ζήτησε τη συνεργασία των εργαζομένων.
Έτοιμοι να «σηκώσουν τα μανίκια», ώστε το λιμάνι να λειτουργήσει κανονικά με κοινή συνεργασία, δήλωσαν οι εργαζόμενοι, δια στόματος της αντιπροέδρου του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων, Φανής Γουργουρή. Η ίδια μετέφερε την ικανοποίηση των εργαζομένων για το ναυάγιο του διαγωνισμού, επισημαίνοντας ότι αυτός πρέπει να κηρυχθεί άγονος. «Το λιμάνι πρέπει να αναπτυχθεί από μόνο του», επεσήμανε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της ΟΜΥΛΕ, Γεώργιος Σπανόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ