Σκληρή μάχη δίνει η Google στην Ανατολή

Τρίτη, 03 Μαρτίου 2009 16:07

Στην Κίνα εναποθέτει πλέον τις ελπίδες της η Google μετά την ήττα κατά κράτος που υπέστη στη Ν. Κορέα από τον τοπικό γίγαντα αναζήτησης Naver, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Economist.

Τόσο λόγω καταγωγής όσο και λόγω κουλτούρας, η παγκόσμια μηχανή αναζήτησης δεν κατόρθωσε να επικρατήσει στη χώρα, με αποτέλεσμα να ενώσει της δυνάμεις της με την Yahoo! αποσκοπώντας στην αύξηση των ποσοστών διείσδυσης στην κορεατική αγορά.

Ο βασικός ανταγωνιστής που θα πρέπει να αντιμετωπίσει στην Κίνα είναι η Baidu, η οποία, όμως, κατηγορείται ότι χρηματίζεται για να εξαιρεί ή να δίνει προτεραιότητα σε συγκεκριμένες καταχωρίσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να φουντώσουν οι φήμες ότι οι χρήστες του διαδικτύου θα εγκαταλείψουν το Baidu. Αλήθεια ή ψέματα, οι «νέοι» παίκτες της αγοράς –μεταξύ των οποίων και η Google εκτιμάται ότι θα επωφεληθούν από τις τελευταίες εξελίξεις στην κινεζική αγορά.

Επιπλέον, καθώς οι Κινέζοι χρήστες γίνονται ολοένα πιο απαιτητικοί, είναι πιθανό να προτιμήσουν τις καταχωρίσεις στις οποίες δεν περιλαμβάνονται διαφημίσεις, εξέλιξη η οποία θα ευνοήσει τη Google. Οι διαφημιστές, τουλάχιστον, έχουν κάνει το πρώτο βήμα: σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η Google αύξησε το μερίδιο της αγοράς κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες βάσης το 2008 έναντι των 2,9 μονάδων που ενισχύθηκε το Baidu.

Στην Ιαπωνία η Google βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά τη Yahoo! παρά τις μεγάλες προσπάθειές της να βρεθεί στην κορυφή με την παροχή υπηρεσιών που εξειδικεύονται στην ιαπωνική αγορά. Τα πράγματα θα δυσκολέψουν, ωστόσο, καθώς αναμένεται να εισέλθει στη νέα εγχώρια εταιρεία αναζήτησης, τύπου Naver, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού σε μια χώρα που διαθέτει επίσης ιδιαίτερη κουλτούρα και γλώσσα, σύμφωνα με τον Economist.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα