Βουλή: Διαξιφισμοί κυβέρνησης - αντιπολίτευσης για τη σύμβαση των Ο.Α.

Πέμπτη, 09 Απριλίου 2009 09:46
UPD:09:49
ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Στην περίπτωση της Ολυμπιακής, η κυβέρνηση αγνόησε το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος, επέμεινε στο πρόγραμμά της και στην ευρωπαϊκή πολιτική της. Αυτό θα κάνουμε από δω και στο εξής και μέσα στη δύσκολη αυτή, οικονομική κρίση, γνωρίζοντας πως ο τόπος δεν χρειάζεται μαγικές συνταγές, αλλά υπεύθυνη ευρωπαϊκή διακυβέρνηση».

Τα παραπάνω υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, όπου υπερψηφίστηκε επί της αρχής, σε μορφή νομοσχεδίου, η σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής.

Βασική επιτυχία της κυβέρνησης, κατά τον υπουργό Ανάπτυξης, ήταν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε να μην κουβαλά η νέα Ολυμπιακή, τα βάρη και τα χρέη του παρελθόντος. Στο επιχείρημα μάλιστα του ΠΑΣΟΚ, ότι δεν επεχείρησε σκληρές διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, ο κ. Χατζηδάκης απάντησε πως έγιναν διαπραγματεύσεις 8 μηνών, με την Κομισιόν να ζητά το κλείσιμο της εταιρείας. «Διαπραγματευτήκαμε και κατορθώσαμε να ξεκινήσει η νέα Ολυμπιακή με το 65% του πτητικού έργου της παλιάς και κρατήσαμε το σήμα και το όνομα - ενώ το Βέλγιο, στην περίπτωση της Sabena, κράτησε μόνο το σήμα» τόνισε ο υπουργός.

Απέναντι στην αιτίαση ότι η λύση δεν διευθετεί το ζήτημα των άγονων γραμμών, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε πως η σύμβαση υποχρεώνει την MIG να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ανταγωνιζόμενη άλλες εταιρείες. Προεξόφλησε δε τον ανταγωνισμό, καθώς, «όπως υπήρχε και για την Ολυμπιακή, έτσι θα υπάρχει και στο μέλλον, επιδότηση από πλευράς κράτους».

Στο επιχείρημα ότι η κυβέρνηση δεν περίμενε να βγουν όλες οι δικαστικές αποφάσεις, ο υπουργός αντέταξε πως «βγήκαν, αλλά η εταιρεία εξακολούθησε να παραμένει ζημιογόνος. Περιμένετε να βγουν οι ισολογισμοί σε 1-2 μήνες για να διαψευστεί άλλο ένα επιχείρημα που ακούγεται - ότι η εταιρεία είναι κερδοφόρα».

Στο ερώτημα γιατί η κυβέρνηση δεν εξασφάλισε να έχει το Δημόσιο το πρώτο δικαίωμα προτίμησης, σε περίπτωση μεταπώλησης της εταιρείας, (ή γιατί δεν προχώρησε σε μεικτό σχήμα), ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε πως «δεν πιστεύουμε σΆ αυτό: Η μόνη 100% κρατική αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη είναι η Ολυμπιακή. Η μερική αποκρατικοποίηση δεν θα είχε τις ίδιες πιθανότητας επιτυχίας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

«Αν έρθετε στην εξουσία, κανείς δεν θα σας εμποδίσει να ζητήσετε από την MIG μερίδιο, ή το σύνολο της εταιρείας» υπογράμμισε ο κος Χατζηδάκης απευθυνόμενος προς την πλευρά του ΠΑΣΟΚ. «Υποθέτω επίσης ότι η σχετική δήλωση του κου Βγενόπουλου ισχύει. Αν βγείτε στην εξουσία όμως, θα γίνει ό,τι συνέβη με τα συνθήματα "έξω απΆ το ΝΑΤΟ και απΆ την ΕΟΚ". Αυτό αντιλαμβάνονται άλλωστε και οι πολίτες».

Απαντώντας στον υπουργό, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Παπουτσής, κάλεσε τον κ. Χατζηδάκη να διευκρινίσει αν είναι αλήθεια, ότι η κυβέρνηση είχε ξεκινήσει τις συζητήσεις με τη MIG, πολύ πριν ξεκινήσει ο διεθνής διαγωνισμός. «Μπορείτε να διαβεβαιώσετε το Σώμα, ότι δεν είχε κανείς εσωτερική πληροφόρηση για την Ολυμπιακή; Εκ του παρελθόντος γνωρίζουμε πως όλες οι διεθνείς εταιρείες προσπαθούσαν να απαξιώσουν την εταιρεία και να την στήσουν στη γωνία. Και σΆ αυτή την κατεύθυνση, είχαν πάντα συμμάχους την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ.»

«Απορρίπτουμε μετά βδελυγμίας τέτοιου είδους αστήριχτους ισχυρισμούς» απάντησε ο Πάνος Παναγιωτόπουλος (ΝΔ).

«Απεδείχθη ότι όλη η προσπάθεια που γινόταν τόσο καιρό για την απαξίωση της Ολυμπιακής, ήταν ένα σχέδιο για να την πουλήσουν. Και εδώ δεν ισχύει για το πώς θα την μοσχοπουλήσουν, αλλά για το πώς θα την μοσχοαγοράσουν κάποιοι υμέτεροι» σχολίασε ο κος Παπουτσής.

Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, επέμεινε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την πώληση της Ολυμπιακής, είναι η ύπαρξη επιχειρηματικού σχεδίου εκ μέρους του αγοραστή - κάτι που δεν υπάρχει.

«Το μπίζνες πλαν του επιχειρηματία θα ανακοινωθεί. Θα είναι ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο, μην ανησυχείτε» απάντησε αργότερα ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Μπεκίρης.

«Μπορείτε να μας εξηγήσετε, γιατί στη σύμβασή σας αναφέρεται ο όρος της επανόδου του ονόματος στο Δημόσιο; Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία που την παίρνει μπορεί να αλλάξει το όνομα. Εσείς πανηγυρίζετε πως το διασφαλίσατε - όμως στη σύμβασή σας λέτε άλλα» παρατήρησε ο κος Παπουτσής .

«Για να κρατήσουμε το σήμα στο Δημόσιο, ό,τι και αν συμβεί, έχουμε κάνει εταιρεία ειδικού σκοπού» απάντησε ο Κ. Χατζηδάκης. «Το σήμα και όνομα θα ανήκουν στο Δημόσιο».

Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Αχιλλέας Κανταρτζής, υποστήριξε πως η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, δεν προκύπτει ένεκα διαχειριστικών προβλημάτων, αλλά ένεκα πολιτικής επιλογής στο πλαίσιο του «ευρωμονόδρομου».

«Αν οι ιδιωτικοποιήσεις γίνονταν για λόγους διαχείρισης, δεν θα ιδιωτικοποιείτο ο ΟΤΕ και άλλες κερδοφόρες επιχειρήσεις του Δημοσίου. Ο ελληνικός λαός, όχι μόνον δεν πρόκειται να ωφεληθεί απΆ τις επιλογές αυτές, αλλά θα πληρώσει βαρύ το τίμημα για το ξεπούλημα. Τι έγινε με την απελευθέρωση στον τομέα της ενέργειας; Δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις να μπουν οι επιχειρηματίες στην τσέπη των καταναλωτών. Στην ακτοπλοΐα είχαμε μέσα σε ένα χρόνο 100% αύξηση στις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, ενώ την ίδια στιγμή τα εισιτήρια σημειώνουν αλματώδη αύξηση».

«Εκχώρηση της Ολυμπιακής σε ληστρικά ιδιωτικά συμφέροντα» κατήγγειλε και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ), κατηγορώντας την κυβέρνηση για την επιλογή της, να φέρει τη σύμβαση στη Βουλή, υπό μορφή νομοσχεδίου. «Συνεχίζετε τις πρακτικές του ΠΑΣΟΚ. Μεταφέρετε στον αέρα τους Μανούσηδες, οι οποίοι θα λειτουργήσουν ληστρικά σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και σε βάρος των καταναλωτών. Ποιος θα ελέγξει την διαμόρφωση των τιμών; Θα βγάλουν όλη την Ελλάδα άγονη, όπως τα 4/5 του Αιγαίου» υποστήριξε ο κ. Λαφαζάνης.

Στο επιχείρημα αυτό, απάντησε ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αριστοτέλης Παυλίδης, ο οποίος εκτίμησε πως «η επιδότηση των αγόνων γραμμών εις τις θαλάσσιες μεταφορές, είναι τελείως διάφορος αυτής της μεθόδου που εφαρμόζεται στις αεροπορικές. Και ίσως θα πρέπει, λόγω της μεγάλης συζητήσεως που άρχισε να γίνεται επιτέλους περί τα θαλασσινά, να σκεφτούμε μήπως το σύστημα αυτό, το οποίο αισθάνεται αμέσως ο επιβάτης στην τσέπη του, να το μεταφέρουμε και στην θάλασσα, στην ακτοπλοΐα».

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Α. Παυλίδης: Mε «κυνηγάνε» οι άγονες γραμμές

Α. Παυλίδης: Mε «κυνηγάνε» οι άγονες γραμμές

Τέλος, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Αστέριος Ροντούλης κατηγόρησε τις κυβερνήσεις και των δύο μεγαλυτέρων κομμάτων, πως «θέσπισαν το ακαταδίωκτο για τις διοικήσεις που διόρισαν».

Παρότι ο ΛΑΟΣ υπερψήφισε το νομοσχέδιο, ο κος Ροντούλης κατηγόρησε τον Κ. Χατζηδάκη για τα ελλείμματα που δημιούργησε η Νέα Δημοκρατία στην εταιρεία, υπογραμμίζοντας πως «απΆ το 1995 έως το 2008, έχουμε έλλειμμα 2,6 δισ. - και το 67% των ελλειμμάτων το δημιουργήσατε εσείς στο 32% του χρόνου. Εσείς βουλιάξατε την Ολυμπιακή κατά τρόπο πολλαπλάσια των παραλείψεων του ΠΑΣΟΚ».

πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΜΙΓ



Σχολιασμένα