Το Facebook πρόκειται να αλλάξει τους όρους χρήσης που αφορούν το χειρισμό προσωπικών πληροφοριών, μετά από σχετική ψηφοφορία των χρηστών του. Η ψηφοφορία οργανώθηκε μετά το σάλο που προκλήθηκε το Φεβρουάριο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε αλλαγή στους όρους χρήσης.
Οι αλλαγές είχαν τότε ερμηνευθεί ως προσπάθεια της δημοφιλούς ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης να έχει υπό την κατοχή της τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών, βίντεο και άλλων στοιχείων, ακόμα και όταν αυτοί αποφάσιζαν να σβήσουν το λογαριασμό τους.
Το Facebook είχε κάνει λόγο για παρεξήγηση και, μετά από καταιγίδα αντιδράσεων, ανασύνταξε τους όρους χρήσης και τους έθεσε σε ψηφοφορία. Οι νέοι όροι διευκρινίζουν ότι το δικαίωμα του Facebook να χρησιμοποιεί πληροφορίες των χρηστών του παύει όταν εκείνοι σβήνουν τους λογαριασμούς τους.
Ο ιδρυτής της υπηρεσίας Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι ο δικτυακός τόπος είχε στόχο να υιοθετήσει μία «πιο διαφανή και δημοκρατική προσέγγιση».
Το 75% των χρηστών ψήφισαν υπέρ των αλλαγών στους όρους χρήσης, ωστόσο μόνο 600.000 ή το 30% του συνολικού αριθμού των συνδρομητών, έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία. Ο κ. Ζούκερμπεργκ είχε πει ότι το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας θα είναι δεσμευτικό μόνο εφόσον συμμετάσχει το 30% των χρηστών. Ο δικηγόρος της εταιρείας Τεντ Ούλιοτ διευκρίνισε ότι θα προχωρήσουν με τις αλλαγές παρά την οριακή συμμετοχή και ότι το όριο μπορεί να αλλάξει για μελλοντικές ψηφοφορίες.
«Ελπίζαμε σε μεγαλύτερη συμμετοχή γι’αυτή την ψηφοφορία, αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ήταν η πρώτη ψηφοφορία για τους χρήστες, όπως και για το Facebook», όπως είπε ο κ. Ούλιοτ.
Πηγές: Press Association, Wall Street Journal