PwC: Ερευνα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2009 14:04

Η παγκόσμια παραγωγή ελαφρών οχημάτων ανέρχεται σε 54,9 εκατομμύρια μονάδες – η μικρότερη παραγωγή από το 2001 σύμφωνα με μελέτη της PricewaterhouseCoopers:

Η παραγωγή στις χώρες BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα) ήταν το 2001 5,1 εκατομμύρια μονάδες (9% του συνόλου), ενώ φέτος ανέρχεται σε 13,8 εκατομμύρια μονάδες (25%).

Σε γνωστά κέντρα παραγωγής, η ύφεση αναμένεται να έχει το σχήμα L, δηλαδή απότομη πτώση και μακριά πορεία για την ανάκτηση του προηγούμενου όγκου. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές θα επανεκτιμήσουν το χρέος που είναι πρόθυμοι να αναλάβουν, την επιμήκυνση του κύκλου ζωής των οχημάτων, καθώς και μία πιθανή μείωση του αριθμού των οχημάτων που έχει κάθε νοικοκυριό (ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες). Η πρόβλεψη για 54,6 εκατομμύρια μονάδες βασίζεται στην εκτίμηση για βελτίωση της παραγωγής στο β’ εξάμηνο του έτους, δεδομένου ότι με το ρυθμό του α’ τριμήνου η συνολική παραγωγή υπολογίζεται στα 45 εκατομμύρια.

O εποχικά προσαρμοσμένος ετήσιος ρυθμός (SAAR) ελαφρών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες συνέχισε να παρουσιάζει καθοδική τάση κατά το α’ τρίμηνο με μία ελαφριά άνοδο τον Μάρτιο – εάν τα ποσοστά πωλήσεων συνεχίσουν να σταθεροποιούνται, η αγορά μπορεί να αποφύγει την παραβίαση του χαμηλού ορίου των 9 εκατομμυρίων που η Chrysler, κατά την πρότασή της στο Κογκρέσο, είπε ότι θα έκανε τον κλάδο, όπως είναι δομημένος αυτή τη στιγμή, να μην είναι βιώσιμος. Η πρόβλεψη για πωλήσεις 10,1 εκατομμυρίων στις Ηνωμένες Πολιτείες για το 2009 μεταφράζεται σε παραγωγή 8,7 εκατομμυρίων ελαφρών οχημάτων στη Βόρειο Αμερική, που είναι και η μικρότερη από το 1982.

Διάφορα σχήματα απόσυρσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν σημαντικό αντίκτυπο για την πρόβλεψη του 2009 κι έτσι δημιουργούν μεγαλύτερη αβεβαιότητα στην αγορά, δεδομένου του πόσο διαφέρουν τα κίνητρα σε κλίμακα και σε προοπτική, του κατά πόσο έχουν διαφορετική υλοποίηση και καταληκτικές ημερομηνίες και προωθούν τη ζήτηση σε διαφορετικό βαθμό. Το γαλλικό σχήμα κέρδισε έδαφος το Μάρτιο, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,1%. Το ιταλικό σημείωσε οριακή αύξηση των πωλήσεων το Μάρτιο – αλλά μία παραγγελία 30 – 40% υψηλότερη προοιωνίζεται θετική για τον Απρίλιο και το Μάιο. Το γερμανικό σχήμα έδωσε το Μάρτιο ώθηση 40% στις πωλήσεις, μία αύξηση 20% σε ετήσια βάση. Το ποσό του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ που η Γερμανία έβαλε στην άκρη – που φθάνει για 600.000 οχήματα– έχει τώρα εκχωρηθεί.

Στη συναρμολόγηση οχημάτων στην περιοχή κυριαρχούν η Ρωσία, η Τουρκία και η Ουκρανία, οι οποίες υπολογίζεται ότι ελέγχουν το 90% της παραγωγής της περιοχής. Σε σύγκριση με το 2008 πιστεύουμε ότι οι τρεις χώρες θα σημειώσουν το 2009 λιγότερες πωλήσεις κατά 1,3 εκατομμύρια μονάδες.

Όπως και με πολλές άλλες αγορές, όλα ήταν σχετικά ήρεμα για την Ιαπωνία και την Κορέα μέχρι το δ’ τρίμηνο του 2008, όταν ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, έχοντας αντίκτυπο στον όγκο των εξαγωγών και στις εγχώριες πωλήσεις. Οι ετήσιες εξαγωγές της Ιαπωνίας σημείωσαν πτώση 20% κατά το δ’ τρίμηνο του 2008, ενώ επιδείνωση σημειώθηκε το 2009, με τις εξαγωγές του Φεβρουαρίου να σημειώνουν μείωση 70%.

Το 2008 ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στην Κίνα μειώθηκε στο 6,5% - που θα αποτελούσε αύξηση για οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, αλλά είναι το χαμηλότερο ποσοστό για την Κίνα τα τελευταία 10 χρόνια. Στις Ινδίες οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 4,4% το 2008, καθώς το τέταρτο τρίμηνο χάθηκε όλη η πρόοδος που είχε σημειωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Με τη Βραζιλία να έχει το 75% της παραγωγής ελαφρών οχημάτων στη Νότιο Αμερική για το 2009, μετά τη Βραζιλία ακολουθεί πάντα η Νότιος Αμερική.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα