ΥΕΝΑΝΠ: Επιστρέφουν τα «χαμένα» εμπορευματοκιβώτια στη Θεσσαλονίκη

Πέμπτη, 14 Μαΐου 2009 22:21

Αισιόδοξος σχετικά με την αποκατάσταση των απωλειών στα διακινούμενα φορτία, που υπέστη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τις πολύμηνες κινητοποιήσεις των εργαζομένων ενάντια στην παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, εμφανίστηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αναστάσης Παπαληγούρας, στη διάρκεια ομιλίας του σε δείπνο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου.

Όπως ανακοίνωσε, έχει ήδη επιστρέψει ένα στα δύο υπό διαμετακόμιση φορτία (ποσοστό 50%), ενώ τους επόμενους μήνες εκτιμάται ότι θα μπορούσε να επανέλθει στο λιμάνι το 100% των «χαμένων» εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαληγούρα, η εταιρεία MSC «δένει» ξανά Θεσσαλονίκη, με δύο πλοία εβδομαδιαίως, η COSCO θα φέρει ένα καράβι τις επόμενες ημέρες, ενώ διαπραγματεύσεις διεξάγονται για την επιστροφή του ναυτιλιακού κολοσσού MAERSK, μέχρι πρότινος δεύτερης δύναμης στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΘ.

Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι τις προσεχείς ημέρες οριστικοποιείται το πακέτο προτάσεων, το οποίο θα υποβάλει η διοίκηση του ΟΛΘ σε ναυτιλιακές εταιρείες, διαμεταφορείς και πράκτορες, προκειμένου να τους πείσει να «δέσουν» ξανά Θεσσαλονίκη.

Την ίδια στιγμή, τα εγχώρια -προς εξαγωγή- εμπορευματοκιβώτια αυξήθηκαν από τις αρχές του 2009 κατά 50% σε σχέση με το 2008, «γεγονός ιδιαίτερα θετικό για τις ελληνικές εξαγωγές», πρόσθεσε ο κ. Παπαληγούρας.

Σε ό,τι αφορά την αιφνίδια αποχώρηση της κοινοπραξίας Hutchison-Alapis Ltd-ΛΥΔ από το διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ Θεσσαλονίκης, ο υπουργός την απέδωσε στην παγκόσμια κρίση, ενώ πρόσθεσε ότι τυχόν «επανάληψη του διαγωνισμού υπό τη σημερινή συγκυρία θα ήταν αυταπόδεικτα λαθεμένη».

Υπενθύμισε ακόμη ότι «η κρίση μπορεί να ανέστειλε το διαγωνισμό, αλλά δεν μπορεί να αναστείλει το σταθερό και μη διαπραγματεύσιμο στόχο για την ανάπτυξη του λιμανιού».

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Παπαληγούρας επεσήμανε ότι στο λιμάνι θα γίνουν έργα συνολικού ύψους 225 εκατ. ευρώ, κυρίως για την αναβάθμιση της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ στο 1 εκατ. TEUs μέχρι το 2014, έναντι 450.000 σήμερα (ο εργολάβος αναμένεται να εγκατασταθεί στο 1ο τρίμηνο 2010), αλλά και για τη βελτίωση υποδομών/εξοπλισμού στο συμβατικό φορτίο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΛΘ



Σχολιασμένα