Σε ρευστή μορφή διατηρούν τα χρήματά τους οι καταναλωτές εν μέσω κρίσης, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να απαρνηθούν τους αγαπημένους πολύτιμους λίθους τους.
Εάν κρίνει κανείς από τις πωλήσεις στον κλάδο των κοσμημάτων, φαίνεται ότι τους έχουν όντως απαρνηθεί –στην πλειονότητά τους τουλάχιστον. Τα κοσμήματα είναι τα πρώτα καταναλωτικά είδη που πέφτουν θύμα της οικονομικής στενότητας, ενώ σημαντικό ρόλο στην πτώση των πωλήσεων παίζουν και οι περιορισμένης αγοραστικής δύναμης καταναλωτές.
Η λιτότητα ώθησε πολλά αδαμαντωρυχεία σε δραστικές περικοπές της παραγωγής, τις αλυσίδες κοσμηματοπωλείων σε γενναίες εκπτώσεις, τα μικρά καταστήματα σε κλείσιμο και πολλούς εργαζόμενους στην ανεργία.
Καθώς τα κοσμήματα θεωρούνται ακριβό απόθεμα, η κυκλοφορία τους πραγματοποιείται αργά ακόμη και στις καλύτερες εποχές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλά καταστήματα να έχουν φορτωθεί με υπέρογκο δανεισμό, παρότι οι τιμές χονδρικής υποχώρησαν κατά 15,4% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι μόλις καταλαγιάσει η αναταραχή, ελάχιστοι κοσμηματοπώληδες θα έχουν παραμείνει στη θέση τους. Πράγματι, στις ΗΠΑ το 20% των κοσμηματοπωλείων πρόκειται να βάλει λουκέτο εντός του έτους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Κένεθ Γκάσμαν, προέδρου του Ερευνητικού Ινστιτούτου για τον Κλάδο Κοσμημάτων.
Τα μονόπετρα και τα βέρες, πάντως, δείχνουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στην κρίση, καθώς θεωρούνται απαραίτητο αξεσουάρ κάθε γάμου. ¶λλωστε το δαχτυλίδι του αρραβώνα, όπως επιβεβαιώνουν και οι αναλυτές, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να εξασφαλίσει ένας άνδρας την καταφατική απάντηση της μέλλουσας συζύγου του.
Πηγή: The New York Times