Τέλος εποχής για τον Christian Lacroix

Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2009 12:10
UPD:12:18

Η εξαγορά του οίκου υψηλής ραπτικής από την Falic Group σήμανε την αρχή του τέλους για τον διάσημο σχεδιαστή, ο οποίος έπεισε τη νέα διοίκηση να εξαγοράσει τις αλυσίδες Jeans και Bazar και να ανεβάσει τις τιμές στοχεύοντας σε κοινό υψηλότερου εισοδήματος.

Με πεσμένα τα φτερά εμφανίστηκε στην τελευταία του επίδειξη στις 7 Ιουλίου στο Παρίσι ο κορυφαίος σχεδιαστής μόδας, Christian Lacroix, ο οίκος του οποίου κήρυξε πτώχευση τον Μάιο. Οι λιτές, καθημερινές δημιουργίες σε τίποτα δεν θύμιζαν τις «μπαρόκ φαντασιώσεις» που αποτελούσαν το σήμα κατατεθέν του Lacroix, παρατηρεί ο Economist.

Η εξαγορά του οίκου υψηλής ραπτικής από την Falic Group σήμανε την αρχή του τέλους για τον διάσημο σχεδιαστή, ο οποίος έπεισε τη νέα διοίκηση να εξαγοράσει τις αλυσίδες Jeans και Bazar και να ανεβάσει τις τιμές στοχεύοντας σε κοινό υψηλότερου εισοδήματος.

Η κίνηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ο οίκος μόδας να εκτεθεί ακόμη περισσότερο στην ύφεση, καθώς τα πολυκαταστήματα στις ΗΠΑ μείωσαν δραστικά τις παραγγελίες τους με αποτέλεσμα οι ζημίες του Lacroix το περασμένο έτος να ξεπεράσουν τα 10 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις 30 εκατ. ευρώ.

Η μόδα υψηλής προστιθέμενης αξίας αποδεικνύεται πολύ πιο ευάλωτη στις πτωτικές τάσεις της αγοράς σε σύγκριση με τα δερμάτινα είδη ή τα υπόλοιπα αξεσουάρ. Ακόμη και η haute couture, σχολιάζει ο Λούκα Σόλσα, αναλυτής της Bernstein Research, δεν βγαίνει αλώβητη από τις πτωτικές τάσεις των τιμών που επιβάλλουν οι επωνυμίες μεγάλης απήχησης, όπως η αλυσίδα Zara.

Επιπλέον, οι εταιρείες πολυτελών ειδών πρέπει να διατηρούν δικά τους καταστήματα προκειμένου να εξασφαλίσουν την απαραίτητη προβολή. «Εάν βασίζεσαι αποκλειστικά στο δίκτυο χονδρικής, όπως τα πολυκαταστήματα, είσαι εξαιρετικά ευάλωτος», υπογραμμίζει ο Πιέρ Μάλβεϊς από τη Savigny Partners, που εκτελεί χρέη συμβούλου της Falic Group.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα