Ύφεση στην αυτοκινητοβιομηχανία: Ουδέν κακόν αμιγές καλού

Τρίτη, 21 Ιουλίου 2009 12:11
UPD:12:17

Θετικές επιδράσεις για τις εταιρείες και τους καταναλωτές εκτιμάται ότι θα έχει η ύφεση στην αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου. Η κρίση αναγκάζει τις εταιρείες να προχωρούν σε αλλαγές που λειτουργούν εις όφελος των καταναλωτών, όπως η επικέντρωση στην παραγωγή «πράσινων», αποδοτικών αυτοκινήτων.

Η αλλαγή ευνοεί τις νέες αφίξεις

Τα στελέχη νέων, μικρών εταιρειών με ευέλικτη δομή, όπως η Coda και η Zero, υποστηρίζουν ότι τα δεινά του Ντιτρόιτ και οι ανακατατάξεις που ακολούθησαν στον κλάδο άνοιξαν νέες πόρτες για τις πρωτοποριακές επιχειρήσεις που φέρνουν φρέσκιες προτάσεις για αποδοτικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους στην αγορά των ΗΠΑ. Τόσο η Coda όσο και η Zero έχουν δομές απευθείας πωλήσεων και διαθέτουν τα αυτοκίνητά τους μέσω διαδικτύου παρά δικτύου χονδρεμπόρων –μια νέα τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ισχύς στους καταναλωτές

Οι πλέον κερδισμένοι της ύφεσης που ταλανίζει τον κλάδο είναι οι καταναλωτές, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προσφέρει γενναιόδωρα κίνητρα –όπως εκπτώσεις έως και 8.000 δολαρίων και άτοκη χρηματοδότηση– για την αγορά αυτοκινήτων.

Το ερώτημα που τίθεται αφορά στην ελαστικότητα της ζήτησης: με τα κίνητρα που παρέχει η αυτοκινητοβιομηχανία, θα επιστρέψουν οι καταναλωτές τις παλιές τους συνήθειες ή θα παραμείνουν «σφιχτοί»; Σύμφωνα με τον Λίνκολν Μέριχιου, αντιπρόεδρο του τμήματος αυτοκινήτων της TNS, «Πρόκειται για κινούμενο στόχο. Κάθε μέρα που περνά παρατείνει την ύφεση με αποτέλεσμα να κλιμακώνεται η αβεβαιότητα. Όσο περισσότερο διαρκεί η ύφεση, τόσο εδραιώνεται η αλλαγή της νοοτροπίας».

Εν τω μεταξύ, η ύφεση έχει ωθήσει τις εταιρείες, όπως η Hyundai να υιοθετήσουν μια πιο δημιουργική, φιλική προς τον καταναλωτή πρακτική. Η Hyundai ήταν η πρώτη που ανακοίνωσε το ασφαλιστικό της πρόγραμμα, βάσει του οποίου δεσμεύεται να αγοράσει ξανά το αυτοκίνητο εάν ο πελάτης απολυθεί.

Αιματηρές πλην σωτήριες οικονομίες

Όσο δύσκολες και αν είναι οι διαδικασίες των απολύσεων και της πτώχευσης για μια εταιρεία, μπορούν να την οδηγήσουν με ασφάλεια έξω από την ύφεση, όπως η GM και η Chrysler, οι οποίες εκτιμάται ότι θα βγουν πιο δυνατές από την κρίση.

Πηγή: Forbes



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα