Τη δημοπράτηση του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.
Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» και με την έναρξη λειτουργίας του -λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου το 2015- ο υφιστάμενος αερολιμένας στο Ηράκλειο θα κλείσει οριστικά.
Ήδη, ανέφερε ο υπουργός, εστάλη στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς δημοσίευση η διακήρυξη για τη διενέργεια του Διαγωνισμού και σημείωσε ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στα Τεύχη του Διαγωνισμού, προβλέπονται συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την αρμονική ένταξη του Αεροδρομίου στο ιστορικό, πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον της Κρήτης.
Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 09/02/2010 και εάν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα με ενστάσεις, μέσα στο α' εξάμηνο του 2010 αναμένεται να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.
Το έργο, συνολικού κόστους περίπου ενός δισ. ευρώ, θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με το σύστημα της Σύμβασης Παραχώρησης. Το ελληνικό Δημόσιο θα έχει την πλειοψηφία στο επιχειρηματικό σχήμα που θα αναλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία του έργου (Παραχωρησιούχος), με ποσοστό συμμετοχής 55%. Όπως διευκρίνισε ο κ. Σουφλιάς, η μέγιστη Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου ορίστηκε στα 220 εκατ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές και αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος (επομένως, μπορεί να μειωθεί με τις προσφορές των διαγωνιζομένων).
«Το Δημόσιο -εξήγησε ο υπουργός- εξαντλεί τις οικονομικές υποχρεώσεις του με την παραπάνω Χρηματοδοτική Συμβολή. Δηλαδή ο ιδιώτης, παρά το ότι θα συμμετέχει στην εταιρεία με 45%, αναλαμβάνει πέραν των 220 εκατ. ευρώ όλο το κόστος μελέτης-κατασκευής που απαιτείται, με ίδια κεφάλαια και δάνεια, και μάλιστα χωρίς την παραμικρή εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου».
Ο χρόνος παραχώρησης ορίστηκε σε 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής) και το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί προς χρήση προ της τουριστικής περιόδου του 2015.
Επιπρόσθετα, παράλληλα με το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί και ένας νέος οδικός αξονας που θα συνδέει το νέο αερολιμένα με τον ΒΟΑΚ, στην περιοχή της Χερσονήσου, και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος, στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου, με δυνατότητα επέκτασης και σύνδεσης με το ΝΟΑΚ.
Σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κατά την περίοδο κατασκευής του νέου αεροδρομίου θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών και κατά την περίοδο της λειτουργίας του θα δημιουργηθούν πάνω από 2.500 μόνιμες θέσεις εργασίας στο Αεροδρόμιο και τις υποστηρικτικές δραστηριότητές του.