Κίνα: Η αύξηση των καταναλωτικών δαπανών διαμορφώνει τις τάσεις

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2009 11:30
UPD:12:13

Την ώρα που η κατανάλωση στην Κίνα βρίσκεται στο ναδίρ, υπάρχει ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος κλάδος που μοιάζει να ανοίγει το δρόμο προς ανάκαμψη της χώρας από την επιβράδυνση: το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Βασικός παράγοντας της δυναμικής ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η νέα γενιά ευκατάστατων Κινέζων, οι οποίοι δημιουργούν προσδοκίες για αναμόρφωση της παγκόσμιας οικονομίας την ερχόμενη δεκαετία.

Η τρέχουσα διεθνή κρίση «πατά» πάνω σε μια σημαντική ανισορροπία ανάμεσα στις αποταμιεύσεις-ρεκόρ που σημειώνονται στην Κίνα και στην οικονομική ανάπτυξη των Ηνωμένων Πολιτειών που βασίζεται στο χρέος.

Ωστόσο, η ψαλίδα αυτή φαίνεται να κλείνει: δεδομένης της επαγγελματικής αβεβαιότητας και των δυσχερών πιστωτικών συνθηκών, οι Αμερικανοί καταναλωτές έχουν αναγκαστεί να αυξήσουν το ποσοστό της αποταμίευσης στο 5% των εισοδημάτων τους από τα μηδενικά προ κρίσης επίπεδα.

Όμως, παρά την έκκληση των Ηνωμένων Πολιτειών στη σύνοδο κορυφής των G20 προς τις εξαγωγικές χώρες για αύξηση της κατανάλωσης, οι Κινέζοι καταναλωτές δεν είναι καθόλου εύκολο να πειστούν ώστε να μειώσουν το ποσοστό αποταμίευσης κάτω του 30%.

«Η διαρθρωτική αύξηση της κατανάλωσης στην Κίνα θα επιφέρει αλλαγές στο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας, καθώς και στο τοπίο της παγκόσμιας κατανάλωσης», επισημαίνει ο Ντονγκ Τάο, οικονομολόγος της Credit Suisse στο Χονγκ Κονγκ. «Πιστεύουμε ότι η Κίνα θα εκθρονίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και θα αναδειχθεί στη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά έως το 2020».

Θεμελιώδεις παράγοντες της αύξησης των καταναλωτικών δαπανών θα είναι η αστικοποίηση, καθώς οι πολίτες των αγροτικών περιοχών θα επωφεληθούν από την αύξηση των εισοδημάτων και από τις δημογραφικές τάσεις, με τους νεώτερους Κινέζους να είναι πιο πλούσιοι και πιο αποφασισμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από τους γονείς τους, υποστηρίζει ο Τάο.

Πηγή: Reuters



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα