Το τελευταίο της επίτευγμα αποκάλυψε πρόσφατα η Renault –το Kangoo Be Bop ZE, ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό μοντέλο χωρητικότητας πέντε επιβατών μαζί με τις αποσκευές τους, το οποίο έχει τελική ταχύτητα 160 χλμ και αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους σε λιγότερο από δύο χρόνια σε τιμή διόλου εξωφρενική.
Το νέο μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας εντάσσεται στα στρατηγικά σχέδια του διευθύνοντος προέδρου της, Κάρλος Γκοσν, ο οποίος έχει πάρει δυναμικά στα χέρια του το μέλλον της συμμαχίας Renault-Nissan, φιλοδοξώντας να την αναδείξει σε πρωταγωνιστή της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τον κ. Γκοσν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν αντιστοιχούν στο 10% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων έως το 2020 και αυτό που οραματίζεται είναι το 20% αυτών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να φέρουν το σήμα της Renault ή της Nissan. Και ο κ. Γκοσν δεν μένει μόνο στα λόγια: μέχρις στιγμής έχει αφιερώσει 4 δισ. ευρώ και έχει επιστρατεύσει περισσότερους από 2.000 μηχανικούς στο φιλόδοξο σχέδιό του.
Πολλοί αναλυτές, ωστόσο, χαρακτηρίζουν το στόχο του επικεφαλής της Renault να αναδείξει την εταιρεία του στο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων μηδενικό ρύπων «υπεραισιόδοξο» και ανησυχούν για το ρίσκο που λαμβάνει ο επικεφαλής της.
Αντίθετος με τις επιφυλάξεις των αναλυτών δηλώνει ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής του ομίλου, Πάτρικ Πέλατα, ο οποίος υποστηρίζει ότι με τελική ταχύτητα 160 χλμ, τα «πράσινα» αυτοκίνητα της Renault θα καλύπτουν τις ανάγκες των περισσοτέρων καταναλωτών. Στη μη αστικοποιημένη Δυτική Ευρώπη, το 80% των αποστάσεων καλύπτονται με ταχύτητες κάτω των 60 χλμ/ώρα, ενώ το 20% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν ξεπερνούν ποτέ αυτή την ταχύτητα.
Επιπλέον, ο κ. Πέλατα αναφέρεται στην τεχνολογική επανάσταση που συντελείται αυτή τη στιγμή στις μπαταρίες, με 20 μεγάλες εταιρείες στον κόσμο να ανταγωνίζονται στην παραγωγή μικρότερων, ανθεκτικότερων και ισχυρότερων μπαταριών. Ένας λόγος που η Renault προτείνει το μοντέλο του leasing είναι για να έχει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου τη δυνατότητα να αναβαθμίζει την μπαταρία του σύμφωνα με τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Πηγή: Economist