Πράσινο χρώμα και για τη ναυτιλία οραματίζεται η αυστραλιανή εταιρεία Solar Sailor, η οποία κατασκεύασε έναν τύπο άκαμπτων «πανιών» από ηλιακά πάνελ, τα οποία μπορούν να λυγίζουν και να διπλώνουν ανάλογα με την κατεύθυνση του ήλιου και του ανέμου.
Τέσσερα από αυτά τα «οικολογικά» φέριμποτ θα βάλουν πλώρη για το Χονγκ Κονγκ τον Ιανουάριο, ενώ η Solar Sailor βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις για πώληση του πρωτοποριακού της στόλο στη Σαγκάη και το Σαν Φρανσίσκο.
Η αλήθεια είναι, βέβαια, ότι τα φέριμποτ υπολογίζεται ότι συνεισφέρουν κατά ένα πολύ μικρό ποσοστό μόνο στη συνολική ρύπανση που προκαλεί η ναυτιλία. Βασικοί «ένοχοι» θεωρούνται τα πετρελαιοφόρα και τα δεξαμενόπλοια, τα οποία μεταφέρουν το 80% των παγκόσμιων εμπορευμάτων.
Αυτός είναι ο λόγος που η Solar Sailor στρέφει πλέον το ενδιαφέρον της στα πολύ μεγάλα πλοία, τα οποία είναι γνωστά για την κατανάλωση των πιο ρυπογόνων καυσίμων από την καύση των οποίων απελευθερώνονται τεράστιες ποσότητες ρυπογόνων ουσιών, όπως το διοξείδιο του θείου.
Με βάση τα σημερινά στοιχεία, υπολογίζεται ότι έως το 2020 η μεγαλύτερη ποσότητα διοξειδίου του θείου θα εκλύεται από τα θαλάσσια και όχι τα χερσαία μέσα μεταφοράς.
Στους ναυτιλιακούς γίγαντες που δείχνουν ενδιαφέρον για την εφαρμογή της πράσινης τεχνολογίας στη θάλασσα συγκαταλέγεται και η Cosco. Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με την Solar Sailor με στόχο η τεχνολογία των «ηλιακών» πανιών να χρησιμοποιηθεί και στα μεγάλα δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Νικόλαου Κυρτάτου, διευθυντή του Εργαστηρίου Ναυτικής Μηχανολογίας του Πολυτεχνείου Αθηνών, στο CNN, η κατασκευή ενός ηλιακού σουπερτάνκερ είναι ευκταία. «Ένα μεγάλο πλοίο χρειάζεται τεράστιες ποσότητες ενέργειας και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια αντίστοιχη τεχνολογία. Τα φωτοβολταϊκά προϋποθέτουν πολύ μεγάλη επιφάνεια και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για τις μπαταρίες», επισημαίνει.