Ο φορολογικός σχεδιασμός αναμένεται να αποτελέσει μεγάλη πρόκληση για τα στελέχη φορολογικών θεμάτων που απασχολούνται σε φαρμακευτικές εταιρείες και σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της υγείας, σύμφωνα με την PricewaterhouseCoopers (PwC).
Σε μελέτη της με τίτλο «Pharma 2020: Η φορολογία του μέλλοντος - Ποια λύση θα επιλέξετε;», η εταιρεία τονίζει ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση, οι κυβερνητικές πιέσεις και η μεταβαλλόμενη δυναμική της αγοράς, ενός κλάδου που έρχεται αντιμέτωπος με τις σημαντικές μεταβολές και τις ραγδαίες μεταρρυθμίσεις στον τομέα της υγείας, είναι πιθανόν να επηρεάσουν τον πραγματικό φορολογικό συντελεστή στον κλάδο των επιστημών της υγείας.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, έξι στα δέκα στελέχη φορολογικών θεμάτων συμφωνούν ότι η αύξηση του πραγματικού φορολογικού συντελεστή για τις φαρμακευτικές εταιρείες και τις εταιρείες υπηρεσιών υγείας είναι αναπόφευκτη.
Παράλληλα, το 63% των συμμετεχόντων στην έρευνα συμφωνεί ότι το κόστος της αύξησης των φόρων στους οργανισμούς θα περάσει στους καταναλωτές, εκτός κι αν βρουν τρόπους να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά και να αλλάξουν ριζικά την προσέγγισή τους στην έρευνα και την ανάπτυξη, καθώς και στις πωλήσεις και το marketing.
Το 62% των στελεχών ειδικών σε φορολογικά θέματα που πήραν μέρος στην έρευνα δήλωσαν ότι αναζητούν τρόπους να μεγιστοποιήσουν τις πιστώσεις φόρου καθώς και κίνητρα για έρευνα και ανάπτυξη, ενώ όλα τα στελέχη δήλωσαν ότι η ζήτηση για ειδικούς σε φορολογικά ζητήματα θα αυξηθεί σημαντικά, καθώς τα φορολογικά ζητήματα γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα.
Τέλος, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τα ανώτατα στελέχη της διοίκησης ζητούν τη συμβουλή τους για τη λήψη στρατηγικών επιχειρηματικών αποφάσεων και ως εκ τούτου έχουν επιρροή στη διοίκηση της εταιρείας. Παρ’ όλα αυτά, το 34% δήλωσε ότι τους συμβουλεύονται με καθυστέρηση και το 9% των στελεχών ότι ενημερώνεται μετά το γεγονός για στρατηγικής σημασίας αποφάσεις που επηρεάζουν φορολογικά την επιχείρηση.
«Για να εξακολουθήσουν να είναι επωφελείς τόσο στους μετόχους τους όσο και στην κοινωνία, οι φαρμακευτικές εταιρείες και οι εταιρείες των υπηρεσιών υγείας πρέπει να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα δώσουν ώθηση στην καινοτομία και στην κερδοφορία. Για να πραγματοποιηθεί όμως αυτό, χρειάζεται αναβάθμιση της θέσης των ανωτέρων στελεχών κάθε εταιρείας που ασχολούνται με φορολογικά θέματα», παρατήρησε ο Michael Swanick, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου φορολογικών υπηρεσιών της PwC σε φαρμακευτικές εταιρείες και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της υγείας.
Η κ. Μαίρη Ψύλλα, εταίρος της PwC στην Ελλάδα, επικεφαλής του τμήματος Tax Advice, δήλωσε από την πλευρά της: «Ο φορολογικός σχεδιασμός δεν αποτελεί ένα θέμα για μεταγενέστερη συζήτηση. Είναι παράγοντας ζωτικής σημασίας για να αναπτυχθούν τα μακροπρόθεσμα επιχειρηματικά σχέδια, καθώς και για δραστηριότητες αγοράς, συγχώνευσης ή πώλησης. Ο φορολογικός σχεδιασμός θα αποτελέσει επίσης έναν από τους καθοριστικότερους αποφασιστικούς παράγοντες για την πνευματική ιδιοκτησία, την παραγωγή και την παροχή υπηρεσιών».