Κέρδη της τάξης του 19% εξασφάλισε ο δείκτης Nikkei το 2009 με πρωταγωνιστές τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, οι οποίες ευνοήθηκαν από το ράλι του γιεν και την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας.
Ένα χρόνο νωρίτερα, ο ιαπωνικός δείκτης είχε καταγράψει πτώση 42% – τη μεγαλύτερη στην 58χρονη ιστορία του – καθώς η διεθνής χρηματοοικονομική κρίση έπληξε σοβαρά τα ριψοκίνδυνα στοιχεία ενεργητικού, συμπεριλαμβανομένων των μετοχών.
Κατά την τελευταία συνεδρίαση της χρονιάς, ο Nikkei σημείωσε πτώση υπό το βάρος των πιέσεων που δέχτηκε η μετοχή της Japan Airlines (JAL). Οι μετοχές του ιαπωνικού αερομεταφορέα κατέγραψαν πτώση – ρεκόρ εν μέσω εικασιών ότι η εταιρεία ενδέχεται να επιδιώξει την πτώχευση, παρά τη δήλωση του Ιάπωνα υπουργού Μεταφορών ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις για το μέλλον της.
«Η εξασθένηση του γιεν, η σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας και η αυξημένη ζήτηση για εταιρείες έδωσαν ώθηση στην αγορά εγκαίρως για το τέλος της χρονιάς», σχολίασε διαχειριστής κεφαλαίων στην Toyota Asset Management.
«Όμως, οι τομείς της εγχώριας ζήτησης, από την άλλη πλευρά, δεν ευνοήθηκαν φέτος εξαιτίας της αβεβαιότητας σχετικά με την κυβερνητική πολιτική. Οι μετοχές του χρηματοοικονομικού κλάδου, ειδικότερα, δέχθηκαν πλήγμα από τις ανησυχίες για τις αυξήσεις κεφαλαίου», πρόσθεσε.
Σε μια συνεδρίαση με χαμηλό όγκο συναλλαγών, ο δείκτης Nikkei έκλεισε σήμερα στις 10.546,44 μονάδες, μειωμένος κατά 0,9%. Νωρίτερα, είχε ανέλθει έως τις 10.707,51 μονάδες – στα υψηλότερα επίπεδα από τις 31 Αυγούστου.
Ο διευρυμένος δείκτης Topix υποχώρησε επίσης 0,9% στις 907,59 μονάδες.