ΣΤΟ χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών διαμορφώθηκε το καταναλωτικό κλίμα στην Ιαπωνία το Δεκέμβριο, με τον σχετικό δείκτη να υποχωρεί στις 38 μονάδες από 39,8 μονάδες που ήταν τον αμέσως προηγούμενο μήνα.
Το γεγονός αποδίδεται στη μείωση των μισθών σε συνδυασμό με την αλματώδη άνοδο των τιμών βενζίνης και τροφίμων, η οποία περιόρισε σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Ο εν λόγω δείκτης κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση από τον Δεκέμβριο του 2003, όταν η ανεργία είχε αγγίξει το ρεκόρ της μεταπολεμικής περιόδου.