Παραχωρούνται οδικοί άξονες στις ανάδοχες κοινοπραξίες

Κυριακή, 09 Μαρτίου 2008 10:30
UPD:10/03/2008 02:18

ΑΠΟ την επόμενη εβδομάδα παραχωρείται η λειτουργία του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί στην ανάδοχο κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του με σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα αρχίσει να εισπράττει και τα διόδια, ενώ από τις 17 του μηνός Μαρτίου θα παραχωρηθεί η λειτουργία και της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου δηλαδή του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη.

Ετσι οι ανάδοχοι όμιλοι των δύο πρώτων μεγάλων οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης θα αρχίσουν να εισπράττουν τα διόδια από τους χρήστες για τα επόμενα 30 χρόνια με βάση τη σύμβαση που έχουν υπογράψει, ενώ παράλληλα θα έχουν και τον έλεγχο και την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας των οδικών αυτών αξόνων.

Στο σημείο αυτό αξίζει να διευκρινιστεί ότι ήδη για το άλλο μεγάλο έργο της Ιόνιας Οδού η ανάδοχος κοινοπραξία έχει αρχίσει να εισπράττει τα διόδια μέσω του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας.

Σε ό,τι αφορά το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ ο ιδιώτης επενδυτής θα αρχίσει να εισπράττει τα διόδια τα οποία θα υπολογίζονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που θα διανύει ο χρήστης, μέθοδος που θα εφαρμοστεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους που θα κατασκευαστούν με συμβάσεις παραχώρησης.

Το ανώτατο ποσό με βάση τη μέθοδο αυτή σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί έχει οριστεί σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, με το οποίο αργότερα η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. που έχει αναλάβει το έργο μπορεί να αρχίσει να κοστολογεί τις διελεύσεις των οχημάτων.

Τιμή διοδίων

Σχετικά με την Ανατολική Οδό Πελοποννήσου δηλαδή τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη η κοινοπραξία Μορέας Α.Ε. που έχει αναλάβει την κατασκευή του με σύμβαση παραχώρησης προτίθεται σε πρώτη φάση να μην αυξήσει το κόστος των διοδίων, για τη διέλευση των ΙΧ το τίμημα των οποίων θα παραμείνει στα 2 ευρώ ανά διέλευση τουλάχιστον προς το παρόν, αλλά αργότερα θα αυξηθεί όπως και σε όλα τα άλλα τμήματα που θα αναλάβουν οι ιδιώτες.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων αυτών ανέρχεται σε 2,3 δισ. ευρώ δηλαδή 1,3 δισ. ευρώ για το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί και περίπου 1 δισ. ευρώ για την Ανατολική Οδό Πελοποννήσου.

Μαλιακός - Κλειδί

Το Τμήμα Μαλιακός Κλειδί έχει αναλάβει η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. στην οποία συμμετέχουν η Hochtief, η Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε., η J&P Αβαξ, η Vinci Concessions A.E., η Αθηνά και η ΑΕΓΕΚ για την οποία προς το παρόν τουλάχιστον δεν τίθεται θέμα υποκατάστασης αφού εκπληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις της παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Το συνολικό μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 230 χλμ. και ξεκινάει από τις Ράχες Φθιώτιδας και καταλήγει στο Κλειδί Ημαθίας που συνδέεται με την Εγνατία Οδό.

Πρόκειται για το κεντρικό τμήμα της βασικής οδικής αρτηρίας της χώρας που θα αναβαθμιστεί πλήρως συμπεριλαμβανομένου και του τμήματος που διέρχεται από την Κοιλάδα των Τεμπών που είναι και από τα πιο επικίνδυνα.

Ο παραχωρησιούχος πρέπει να επιδιορθώσει και συντηρήσει όλα τα υφιστάμενα τμήματα και να κατασκευάσει 11,3 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου από τα Τέμπη έως τη Σκοτίνα. Πρόκειται για ένα δύσκολο από τεχνικής άποψης έργο που περιλαμβάνει δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ, παράπλευρο οδικό δίκτυο 17 χλμ, γέφυρες 1,4 χλμ. και 2 νέους ανισόπεδους κόμβους. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν μέχρι το Μάρτιο του 2012, ενώ μέχρι τότε ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να αναβαθμίσει και να συντηρεί την υφιστάμενη Εθνική Οδό στη διέλευση των Τεμπών.

Ανατολική οδός

Τον αυτοκινητόδρομο της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη) έχει αναλάβει η κοινοπραξία Μωρέας Α.Ε. που απαρτίζεται από την Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. και την Ιntracom Α.Ε., ενώ προβλέπεται ότι θα υπάρξει διεύρυνση με συμμετοχή και της J&P Αβαξ.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 205 χλμ. θα έχει 24 ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες συνολικού μήκους 5,7 χλμ. και σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης θα γίνει ολική ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα Κόρινθος-Τρίπολη με αιχμή τη διάνοιξη δεύτερου κλάδου στη σήραγγα Αρτεμισίου και την εξ αρχής κατασκευή αυτοκινητόδρομου από την Τρίπολη έως την Καλαμάτα και από το Λεύκτρο έως τη Σπάρτη. Τα νέα τμήματα που θα κατασκευαστούν έχουν μήκος 122,3 χλμ. συμπεριλαμβανομένων και των 22,5 χλμ. που κατασκευάζονται σήμερα στο ύψος της Μεγαλόπολης και της Τσακώνας.

Η ανακατασκευή του τμήματος Κόρινθος-Τρίπολης θα έχει ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2010, ενώ το καλοκαίρι του 2011 θα ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός του αυτοκινητόδρομου έως την Καλαμάτα, η οποία τότε θα απέχει από την Αθήνα μόλις 2 ώρες. Επίσης το Σεπτέμβριο του 2012 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη που θα απέχει από την Αθήνα επίσης δυο ώρες.

ΕΣΤΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΑΕΓΕΚ
  • ΑΒΑΞ
  • ΕΛΛΑΚΤΩΡ
  • ΙΝΚΑΤ
  • ΙΝΤΚΑ



Σχολιασμένα