«Πρόωρες» οι συζητήσεις για το μάνατζμεντ του ΟΤΕ

Θέματα του υπουργείου Μεταφορών στην Κυβερνητική
Τρίτη, 18 Μαρτίου 2008 14:56
UPD:16:05

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ και οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στον τομέα των μεταφορών και των επικοινωνιών συζητήθηκαν σήμερα στην Κυβερνητική Επιτροπή.

Η κυβέρνηση προχωρά στην εξεύρεση στρατηγικού συμμάχου στις ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ, ενώ σε ό,τι αφορά την Ολυμπιακή επιδιώκεται να δοθεί λύση μέχρι το τέλος του 2008. Σύντομα θα ανακοινωθεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ, ενώ πρόωρες χαρακτηρίζονται οι συζητήσεις για το μάνατζμεντ του ΟΤΕ. Σκέψεις για διόδια στο κέντρο της Αθήνας.

Στρατηγικός σύμμαχος στις ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ

Πιο αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, αποφασίστηκε να προχωρήσει η κυβέρνηση στην εξεύρεση στρατηγικού συμμάχου στις ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, επενδυτικοί σύμβουλοι της κυβέρνησης θα προχωρήσουν σύντομα προς σ' αυτή την κατεύθυνση με στόχο, εντός του 2008, να υπάρξουν αποτελέσματα.

Νέο πρόγραμμα για τα αεροδρόμια

Εξάλλου, όπως έκανε γνωστό, συζητήθηκε ένα νέο πρόγραμμα της κυβέρνησης για τα αεροδρόμια, καθώς προωθούνται συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στα περιφερειακά αεροδρόμια.

«Θέλουμε τα αεροδρόμιά μας να μην είναι μόνον πίστες προσγείωσης και απογείωσης, αλλά και πόλοι τοπικής ανάπτυξης, με δραστηριότητες γύρω από τους αερολιμένες», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί η πρόληψη συμβούλων που θα ασχοληθούν μ' αυτό το ζήτημα.

ΟΣΕ

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής συζητήθηκε και το θέμα του ΟΣΕ, ο οποίος -όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών- διαχρονικά αντιμετωπίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Χατζηδάκης, σύντομα θα ανακοινωθεί νέα διοίκηση στον ΟΣΕ και η προσπάθεια θα είναι να αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα με τρόπο συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο.

Η προσπάθεια -πρόσθεσε- εντοπίζεται στην ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ και ταυτόχρονα να θωρακιστεί η τρενοΟΣΕ -η εταιρεία, δηλαδή, που κάνει το μεταφορικό έργο- για να μην μετεξελιχθεί σε νέα Ολυμπιακή -όπως χαρακτηστικά είπε- καθώς από φέτος είναι ανοιχτή στον ανταγωνισμό.

Λύση μέχρι το τέλος του 2008 για την Ολυμπιακή

Στη συνεδρίαση της Κυβερνητικής τέθηκε και το θέμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

«Θέλω να τονίσω και γι' αυτούς που επείγονται να δοθεί λύση και γι' αυτούς που ενδεχομένως είναι βολεμένοι με τη σημερινή κατάσταση, ότι θα δοθεί λύση μέχρι το τέλος του 2008», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης και σημείωσε:

«Η λύση που επιδιώκουμε, θέλουμε να είναι νομικά ασφαλής για τον οποιονδήποτε επενδυτή και ταυτόχρονα στο οικονομικό της σκέλος ελκυστική και προς αυτήν την κατεύθυνση εργαζόμαστε συστηματικά και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τους επενδυτικούς μας συμβούλους».

Ενημέρωση για ΟΤΕ

Οι υπουργοί Μεταφορών και Οικονομίας ενημέρωσαν εξάλλου την Κυβερνητική Επιτροπή για το θέμα του ΟΤΕ, με τον Κωστή Χατζηδάκη να χαρακτηρίζει ως καλοδεχούμενη εξέλιξη την εξαγορά του ποσοστού της MIG από την Deutsche Telekom). «Aυτό θεωρεί μαζί μας και όλη η αγορά», συμπλήρωσε ο υπουργός Μεταφορών.

Ερωτηθείς εάν θα δοθεί και το μάνατζμεντ του ΟΤΕ, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι για να γίνει κάτι τέτοιο και να αποφασιστεί κάτι γενικότερα, θα πρέπει να υποβληθούν σχετικά αιτήματα και πρόσθεσε:

«Είναι πολύ νωρίς να κουβεντιάζουμε τέτοια θέματα, την ώρα που μόλις χθες έγινε αυτή η, υπό αίρεση, συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών. Ο,τιδήποτε θα εξεταστεί στην ώρα του και αφού υποβληθούν τα αιτήματα, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους. Δεν μπορούμε να μπούμε αυτή την ώρα σε τέτοιους είδους συζητήσεις».

Δεν απορρίπτεται η σκέψη για διόδια στο κέντρο

Σε άλλη ερώτηση για το κατά πόσο συμφωνεί να μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας, ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε ότι το υπουργείο Μεταφορών και το ΥΠΕΧΩΔΕ έστειλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντήσεις, σύμφωνα με τις οποίες «είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να απορριφθεί ως σκέψη».

«Πριν όμως φθάσουμε σ' αυτό», επεσήμανε, [θα χρειαστεί μελέτη αλλά και ενίσχυση και εκσυγχρονισμός του στόλου των μέσων σταθερής τροχιάς».

Όπως σημείωσε, οι συγκοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι σε μία πόλη της Ευρώπης, όπως είναι η Αθήνα, υπάρχουν περίπου 150 σταθμοί μέσων σταθερής τροχιάς. «Στην Αθήνα όμως- παρατήρησε- αυτή την ώρα έχουμε 58 σταθμούς και ως εκ τούτου θα χρειαστεί αρκετή μελέτη και συζήτηση ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία και πριν απ' όλα ο εκσυγχρονισμός και η ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς και των μέσων μαζικών μεταφορών».

Απόσυρση ΙΧ

Όσον αφορά εξάλλου την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης για τα ΙΧ, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι το ζήτημα αφορά εκτός από τα υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ, και το υπουργείο Οικονομίας, λέγοντας πως είναι ένα θέμα για το οποίο δεν επίκειται κάτι. «Ο,τιδήποτε γίνει θα προηγηθεί συζήτηση με τους συναρμόδιους υπουργούς. Εμείς έχουμε στο υπουργείο την Επιτροπή για τις πράσινες μεταφορές, η οποία έχει εντολή να ασχοληθεί μεταξύ άλλων και με αυτό το θέμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μόνοι μας αποφασίζουμε ή ότι αύριο το πρωί και χωρίς μελέτη θα καταλήξουμε σε κάποια επιλογή», συμπλήρωσε ο υπουργός Μεταφορών.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΤΕ



Σχολιασμένα