Εν όψει της έναρξης της περιόδου των θερινών εκπτώσεων, που θα διαρκέσουν από σήμερα έως τις 31 Αυγούστου 2008, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.
Όπως τονίζει ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, κ. Γιάννης Οικονόμου, σε ανακοίνωσή του, ειδικά κατά την περίοδο των εκπτώσεων, κάθε καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα δικαιώματά του, αλλά και τι θα πρέπει να προσέχει, ώστε να επιλέγει σωστά, με βάση τις δικές του ανάγκες.
Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι πολίτες-καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και βέβαια είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες.
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:
1. Αγοράζουν με βάση τον οικογενειακό προγραμματισμό και έχοντας επίγνωση των οικονομικών τους δυνατοτήτων
2. Αποφεύγουν την αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων
3. Ελέγχουν προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουν. Σε περίπτωση ελαττώματος, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Εξαιρούνται του δικαιώματος της αντικατάστασης ή επιστροφής, προϊόντα στα οποία η προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικά, ή όταν έχει λάβει σχετική γνώση ο καταναλωτής (σήμανση, ενημέρωση κτλ)
4. Συγκρίνουν προσεκτικά τις τιμές και δεν παρασύρονται από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων ή από επιλεγμένα προϊόντα - «κράχτες»
5. Ζητάνε πάντα απόδειξη για τη συναλλαγή που κάνουν
6. Ζητάνε εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών που αγοράζουν, να είναι στην ελληνική γλώσσα
7. Καταγγέλλουν κάθε πρόβλημα που συναντούν (πλασματική έκπτωση, ελαττωματικό προϊόν, κτλ) στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί από τις 08:00 ως τις 22:00.