«Στεγνώνουν» τα πρατήρια

Aπεργία τελωνειακών
Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2008 13:02
UPD:17:58
ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Ουρές» σχηματίζουν τα αυτοκίνητα από νωρίς το πρωί στα βενζινάδικα του Λεκανοπεδίου τα οποία διαθέτουν ακόμα καύσιμα, υπό το φόβο ελλείψεων λόγω της απεργίας των τελωνειακών υπαλλήλων οι οποίοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για τρίτη ημέρα.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών, μόνο το 25% -των συνολικά 1300 πρατηρίων στο Λεκανοπέδιο- διαθέτει αμόλυβδη και πετρέλαιο κίνησης, αλλά εκτιμάται ότι μέχρι το απόγευμα αν η απεργία συνεχιστεί, όλη η αγορά στην Αττική θα στεγνώσει.

Στη Θεσσαλονίκη το ποσοστό των πρατηρίων που δεν διαθέτει βενζίνη αγγίζει το 80%.

Χωρίς καύσιμα έχουν μείνει τα περισσότερα πρατήρια υγρών καυσίμων στα Χανιά http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/09/24/1567735.htm . Στα περισσότερα πρατήρια του νομού οι αντλίες «στέγνωσαν» ενώ από το πρωΐ στα πρατήρια που έχουν ακόμα καύσιμα σχηματίσθηκαν ουρές.

Ακινητοποιημένα τα αυτοκίνητα στους Ευζώνους

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μεγάλα προβλήματα έχουν προκληθεί στον μεθοριακό σταθμό Ευζώνων Κιλκίς, στα σύνορα με την ΠΓΔΜ, όπου εκατοντάδες φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/09/24/1567697.htm .

Εκτός λειτουργίας είναι και τα άλλα τελωνεία στη Βόρεια Ελάδα, όπου άρχισαν να υπάρχουν ελλείψεις κυρίως σε νωπά προϊόντα.

Οι τελωνειακοί αντιδρούν στην απόφαση του ΥΠΟΙΟ να εντάξει τον ειδικό λογαριασμό τους -Δικαιώματα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών- στον κρατικό προϋπολογισμό, ισχυριζόμενοι πως οι συγκεκριμένοι πόροι δεν είναι κοινωνικού χαρακτήρα, αλλά ανταποδοτικού-επικαλούνται μάλιστα και σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Υποστηρίζουν δε πως η ενσωμάτωση των ΔΕΤΕ στον κρατικό προϋπολογισμό μπορεί να κριθεί από την Ε.Ε. ως φόρος ισοδύναμου αποτελέσματος, με αποτέλεσμα η χώρα να κληθεί να καταβάλλει αποζημιώσεις, ή ακόμα και να επιβαρυνθούν οι συναλλασσόμενοι με επιπλέον κόστος. Ως γνωστόν, με την ένταξη των ειδικών λογαριασμών στον προϋπολογισμό, το ΥΠΟΙΟ στοχεύει στην καλύτερη και πιο διαφανή διαχείριση των δημοσίων δαπανών.

Ο ΣΕΒΕ

Η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων, μάλιστα, διαμηνύει πως οι απεργίες θα συνεχιστούν μέχρι τα ΔΕΤΕ να εξαιρεθούν από τους ειδικούς λογαριασμούς, που εντάσσονται στον προϋπολογισμό.

«Δυστυχώς, επαληθεύτηκαν οι φόβοι μας πως και σε αυτήν την περίπτωση δεν θα επέλθει λύση μέσω διαβούλευσης, αλλά σύγκρουση», τονίζει στη «Ν» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας, κ. Θωμαΐδης, και προσθέτει: «Τις συνέπειες πληρώνουν πρωτίστως οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, όπως η οικονομία της χώρας γενικότερα. Καλούμε τα δύο μέρη να επιδείξουν υπευθυνότητα, να αναλογιστούν τις ζημίες που προκαλούνται στις πολύπαθες ελληνικές επιχειρήσεις και να καταλήξουν γρήγορα σε λύση».

Εκκληση ΕΣΠ

Έκκληση στην Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος Ο.Τ.Υ.Ε., να αναθεωρήσουν την απόφασή τους και να σταματήσουν άμεσα τις κινητοποιήσεις που δυσχεραίνουν περαιτέρω τον ήδη προβληματικό εφοδιασμό της αγοράς, κάνει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.

«Ο κίνδυνος γενικευμένης καθίζησης της αγοράς είναι πλέον ορατός, αφού μετά την ιδιότυπη πολύμηνη απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια, οι δυσμενείς επιπτώσεις στην λειτουργία μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων συμπληρώνονται με τις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες των τελωνειακών, που εύκολα μπορούν να κλείσουν σύνορα, λιμάνια, αεροδρόμια και διυλιστήρια», αναφέρει ο ΕΣΠ.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς μεταφέρει την αγωνία, αλλά και την αγανάκτηση των μελών του, για τις επιπτώσεις που συνοδεύουν την απεργία των τελωνειακών, αφού δεν θα τελωνίζονται και δεν θα παραδίδονται ανάμεσα σε άλλα, καύσιμα, φρέσκα, νωπά και κατεψυγμένα τρόφιμα.

Επίσης, δεν θα πραγματοποιούνται εισαγωγές - εξαγωγές, εφοδιασμοί πλοίων με τροφοεφόδια, καθώς και αφίξεις - αναχωρήσεις πλοίων, ενώ η διέλευση τουριστών και επιχειρηματιών θα είναι αδύνατη, λόγω κλεισίματος των συνοριακών σταθμών και των αεροδρομίων.

Ο ΣΥΝΔΔΕ&L

Έκκληση για αναστολή της απεργίας των Τελωνειακών και διάλογο για εξεύρεση λύσης απευθύνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδoς (ΣΥΝΔΔΕ&L), επισημαίνοντας ότι, ήδη η απεργία έχει πλήξει τις επιχειρήσεις μέλη του, οι οποίες βρίσκονται σε αδυναμία να προστατεύσουν ακόμη και τη διακίνηση κοινοτικών προϊόντων μεταξύ των οποίων και εξαγώγιμα ευπαθή προϊόντα λόγω απαγόρευσης εξόδου των φορτηγών από τα λιμάνια.

Η νέα κρίση στη λειτουργία των λιμανιών της Χώρας, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου, με τη σκυτάλη των απεργιών να έχουν πάρει οι τελωνειακοί υπάλληλοι αντιδρώντας στην ένταξη του ειδικού λογαριασμού τους στον οποίο κατατίθενται τα δικαιώματα είσπραξης τελωνειακών εσόδων στον κρατικό προϋπολογισμό, είναι ένα ακόμη πλήγμα στην ήδη προβληματική αγορά.

Εξεύρεση λύσης

Ο ΣΥΝΔΔΕ&L εκφράζει την δική του αγωνία και ζητάει, άμεση εξεύρεση λύσης ώστε να μην οδηγηθεί η αγορά και πάλι σε αδιέξοδα, και υπενθυμίζει παράλληλα ότι αποδέκτες των συνεπειών γίνονται οι πολύπαθες επιχειρήσεις, οι οποίες βρίσκονται σε παντελή αδυναμία να προστατεύσουν εισαγώγιμα, αλλά και εξαγώγιμα ευπαθή προϊόντα τους, από καθυστερήσεις φορτοεκφορτώσεων, να τηρήσουν τις χρονικές δεσμεύσεις τους προς τους πελάτες και να παραλάβουν έγκαιρα από τους προμηθευτές πρώτες ύλες και ενδιάμεσα προϊόντα απαραίτητα στη παραγωγική τους διαδικασία.

Κάθε φορά που ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με παρόμοιες καταστάσεις προκύπτει εύλογα το ερώτημα πως μπορεί η Χώρα μας να είναι ελκυστική σε ξένες επενδύσεις και παράλληλα ενισχύεται η άποψη ότι το «επιχειρείν» χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να προλαμβάνονται δύσκολες καταστάσεις προτού ανακύψουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός των κλάδων των μεταφορών, εμπορίου, εξαγωγών, Βιομηχανίας, πλήττεται ο τελικός καταναλωτής από την αύξηση του κόστους των προϊόντων που ακολουθεί πάντοτε την έλλειψη της ομαλής τροφοδοσίας της αγοράς και έχει επιπτώσεις στον ήδη βεβαρημένο δείκτη του πληθωρισμού.

Το ηλεκτρονικό τελωνείο μέχρι το 2013

Στη συνεδρίαση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, παρέστη ο γενικός διευθυντής των Τελωνείων Αττικής κ. Ν. Βερναδάκης, συνοδευόμενος από το διευθυντή τελωνειακών διαδικασιών κ. Ν. Μανουσόπουλο. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γεώργιος Κασιμάτης, αποτύπωσε με συνοπτικό τρόπο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχειρηματική κοινότητα, στις συναλλαγές της με τα Τελωνεία και ιδιαίτερα τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που ταλανίζουν τις επιχειρήσεις και την ταλαιπωρία που υφίστανται κατά την εισαγωγή και εξαγωγή εμπορευμάτων.

Τα κύρια ζητήματα που τέθηκαν αφορούσαν στα εξής: το αίτημα των παραγωγικών τάξεων για 24ωρη λειτουργία του Γ' Τελωνείου Εξαγωγής, τις σοβαρές καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες της τελωνειακής υπηρεσίας του Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», την κατάργηση της Υπηρεσίας Αξιών, το άδικο - σε πολλές περιπτώσεις - ύψος επιβαλλόμενων προστίμων, τον εξορθολογισμό είσπραξης των ΔΕΤΕ, τον καταλογισμό δασμών στα ναυτιλιακά εφόδια, τα προβλήματα στους εφοδιασμούς πλοίων, την επαναφορολόγηση του ΦΠΑ στην αξία των εμπορευμάτων, τον τεράστιο όγκο των ελεγχόμενων πιστοποιητικών κ.ά.

Ο κ. Βερναδάκης άκουσε με προσοχή τα αιτήματα - προβλήματα των εκπροσώπων της παραγωγικής διαδικασίας, και δεσμεύτηκε για την εξέταση και αντιμετώπισή τους. Επίσης, απάντησε με άμεσο και ιδιαίτερα κατανοητό τρόπο και εστίασε στο ότι η λύση των περισσότερων θα επιτευχθεί με την πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού τελωνείου η οποία θα ολοκληρωθεί έως το 2013 και η οποία θα συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα