Το μέλλον της Ολυμπιακής, μετά και την έγκριση από την Κομισιόν του σχεδίου για την αποκρατικοποίησή της, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεργασίας, που είχε χθες ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, με τον υπουργό Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη.
Στη συνέχεια με τροπολογία που έφτασε αργά το βράδυ στη Βουλή, ο Υπουργός προστατεύει την Ολυμπιακή για ακόμη ένα έτος από τους πιστωτές της και διατηρεί το μονοπώλιο στην επίγεια εξυπηρέτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια έως την 6η Οκτωβρίου 2009.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την τροπολογία παρέχεται η δυνατότητα θέσης υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης κατά παρέκκλιση του Πτωχευτικού Κώδικα, επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα είτε έχουν λάβει κρατικές ενισχύσεις σε αντίθεση με τα όσα ορίζει το κοινοτικό δίκαιο. Ρυθμίζεται έτσι η δυνατότητα εκκαθάρισης των επιχειρήσεων των Ο.Α. και ΟΑΥ εν λειτουργία, κάτι που σημαίνει ότι σε περίπτωση που δεν ιδιωτικοποιηθεί, ο Οκτώβριος του 2009 θα οδηγήσει την εταιρεία σε λουκέτο.
Παράλληλα, η Ολυμπιακή προστατεύεται έως τις 31.10.2009 από τους πιστωτές της, ενώ διατηρεί έως τις 6.10.2009 το μονοπώλιο στην παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια.
Υπενθυμίζεται ότι, τις αμέσως προσεχείς ημέρες αναμένεται συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων η οποία θα εγκρίνει την προκήρυξη τριών παράλληλων διαγωνισμών για τις εταιρείες Πάνθεον, Τεχνικής Βάσης και Επίγειας Εξυπηρέτησης.
Οι εργαζόμενοι
Επιμελή προσπάθεια επίλυσης των σοβαρών νομικών εμπορικών και επιχειρησιακών εκκρεμοτήτων που προκύπτουν, προκειμένου το εγχείρημα ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής να μην οδηγηθεί και πάλι σε αδιέξοδο όπως το 2003, ζητούν οι πιλότοι των Ολυμπιακών Αερογραμμών (ΕΧΠΑ και ΕΕΧΑ).
Οι πιλότοι των Ο.Α. υπενθυμίζουν ότι η προσπάθεια το 2003 είχε αφήσει τότε πίσω εκατοντάδες εξαπατημένων συνταξιούχων και αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ελλείμματος.
Οι Ενώσεις των πιλότων των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποφάσισαν την από κοινού Γ.Σ. των μελών την ερχόμενη Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2008, όπου και θα ανακοινώσουν αναλυτικά τις θέσεις τους.
Από την πλευρά της η Ομοσπονδία των Σωματείων της Πολιτικής Αεροπορίας κατά πλειοψηφία τάχθηκε κατά του διαλόγου με την κυβέρνηση και υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων εξαγγέλλοντας δυο 24ωρες.
Ωστόσο, η Ολυμπιακή αντιμετωπίζει τον κίνδυνο απορρύθμισης της λειτουργίας της, με συνέπεια να εκδηλωθούν προβλήματα στις πτήσεις και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, στο μεταβατικό διάστημα μέχρι την ερχόμενη άνοιξη, καθώς προβλέπεται, αφού ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός επιλογής επενδυτή τον Δεκέμβριο, να ακολουθήσει έως τον ερχόμενο Απρίλιο αποκρατικοποίηση των δραστηριοτήτων αεροπορικού έργου, επίγειας εξυπηρέτησης και τεχνικής συντήρησης.
Δηλώσεις του κ. Κ. Χατζηδάκη
Ο κ. Χατζηδάκης, εξερχόμενος του Προεδρικού Μεγάρου, τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει μπροστά επιτελώντας το καθήκον της για την εξεύρεση λύσης. Προχωρούμε μπροστά, σημείωσε, με ευαισθησία για τους εργαζόμενους και λογική για τους Έλληνες φορολογούμενους. Απαντώντας εμμέσως στους συνδικαλιστές της Ολυμπιακής, είπε ότι «οι εργαζόμενοι δεν είναι παραπληροφορημένοι και γνωρίζουν πολύ καλά ότι η κυβέρνηση τους προστατεύσει χωρίς να τσιγκουνευτεί».
Ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η λύση που δίνεται είναι κοινωνικά δίκαιη, όχι μόνο γιατί θα υπάρχει πλήρης κάλυψη των εργαζόμενων, αλλά «κυρίως σταματάνε τα φτωχά λαϊκά στρώματα να πληρώνουν για ένα βαρέλι δίχως πάτο».
Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι, η Ολυμπιακή είναι η πιο ζημιογόνα εταιρεία στην Ευρώπη ανάλογα με το μέγεθός της και τόνισε ότι, η κυβέρνηση δεν μπορούσε να μείνει αδρανής. «Προχωράμε μπροστά επιλύνοντας ένα πρόβλημα που ταλανίζει τη χώρα επί 30 χρόνια», είπε. Ο διαγωνισμός για την Ολυμπιακή θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους πρόσθεσε ο Υπουργός.
ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ