Μεγαλώνει η μάχη μεταξύ Youtube και TikTok όσο τα έσοδα πέφτουν

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2022 17:55
UPD:18:20
Shutterstock

Η διαρκής μάχη του Youtube ενάντια στο TikTok ξεκίνησε να βαραίνει αφού η μητρική του εταιρεία, η Alphabet, ανέφερε την μείωση εσόδων στον ιστότοπο ροής βίντεο. 

Η πτώση -από 7,2 δισεκ. δολάρια το 2021 σε 7 δισεκ. δολάρια φέτος- είναι η πρώτη από όταν η Alphabet ξεκίνησε να αναφέρει την απόδοση του Youtube πριν από δύο χρόνια και σημειώνει μια οικονομική επιβράδυνση στον κάποτε κυρίαρχο ιστότοπο ροής βίντεο. 

Η μείωση αποδόθηκε εν μέρει στην επιδείνωση της οικνομίας σε όλο τον κόσμο, με τον αυξανόμενο πληθωρισμό και τις πιέσεις στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών που οδήγησαν σε μείωση του κλάδου της διαφήμισης. 

«Όταν η Google παραπαίει, είναι κακός οιωνός για την ψηφιακή διαφήμιση γενικά», δήλωσε η Evelyn Mitchell, η κύρια αναλύτρια στο Insider Intelligence. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ του YouTube και του TikTok για τα μάτια του κόσμου εντείνεται, είπε. «Τα έσοδα από διαφημίσεις YouTube συρρικνώθηκαν για πρώτη φορά από τότε που η Google άρχισε να αναφέρει ξεχωριστά τα κέρδη του YouTube το 4ο τρίμηνο του 2019, σε μεγάλο βαθμό λόγω του επίμονου ανταγωνισμού στη ροή και τα σύντομα βίντεο».

Σύμφωνα με έρευνα από τους αναλυτές αγοράς Data.Al, το TikTok είναι το νούμερο ένα παγκοσμίως όσον αφορά τις καταναλωτικές δαπάνες, με το Youtube να βρίσκεται στην δεύτερη θέση από τον Σεπτέμβριο του 2022. 

Ωστόσο, η απόκλιση είναι πολύ μεγαλύτερη όταν πρόκειται για ενεργούς χρήστες. Το TikTok βρίσκεται στην πέμπτη θέση, αλλά το YouTube δεν μπαίνει στο top 10. Το YouTube εξακολουθεί να έχει το προβάδισμα στις καταναλωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά του, αλλά ακόμη και εκεί το TikTok βρίσκεται σε άνοδο. 

Η μορφή του YouTube, με μεγαλύτερα βίντεο, περισσότερα διαφημιστικά διαλείμματα και μεγαλύτερο κοινό, είναι πιο εύκολη στη δημιουργία εσόδων από την άπειρη κύλιση σύντομης μορφής του TikTok. 

Το Youtube απάντησε λανσάροντας περιεχόμενο στην μορφή του TikTok με το Youtube Shorts, μια υπηρεσία που προσέφερε κάθετα βίντεο, περιορισμένης διάρκειας 60 δευτερολέπτων, σε άπειρη κύλιση. Κυκλοφόρησε αρχικά στην Ινδία, μόνο μετά από ταχεία ανάπτυξη για να επωφεληθεί από την βραχύβια απαγόρευση του TikTok και στην συνέχεια κυκλοφόρησε παγκοσμίως το 2021.  Παρά το γεγονός ότι το Youtube ισχυρίστηκε ότι είχε επιτυχία, η υπηρεσία απέτυχε να φτάσει στα ύψη του TikTok. 

Όμως οι εφαρμογές συναντιούνται κάπου στη μέση. όσο το Youtube προσπαθεί να κυνηγήσει το κοινό του TikTok, το δεύτερο κάνει την υπηρεσία του περισσότερο στα πρότυπα του Youtube. Η εταιρεία αύξησε τη μέγιστη διάρκεια των βίντεο στα 10 λεπτά τον Φεβρουάριο, τριπλασιάζοντας το προηγούμενο όριο των τριών. Η εφαρμογή διαθέτει πλέον λειτουργίες ζωντνανής ροής, υπηρεσία αγορών και πρόγραμμα αναπαραγωγής μουσικής σε δοκιμή, προσφορές που το Youtube διέθετε εδώ και χρόνια. 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από The Guardian



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα