Του Τσούι Κουοτσιάνγκ (Cui Guoqiang)
Το πρωί της 20ής Αυγούστου 2021, ένα αεροσκάφος B777-300er ευρείας ατράκτου της China Eastern Airlines απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Χονγκτσιάο της Σαγκάης με προορισμό το Πεκίνο. Ήταν μία «ξεχωριστή» εμπορική πτήση, εξοπλισμένη με την πιο εξελιγμένη υπηρεσία δορυφορικής επικοινωνίας υψηλής απόδοσης KU-band, η οποία σε αντίθεση με τις υπόλοιπες στην Κίνα που προσφέρουν ασύρματη δικτύωση Wi-Fi, επιτρέπει την πλοήγηση του διαδικτύου με υψηλές ταχύτητες. Για την πτήση αυτή η China Eastern Airlines χρησιμοποίησε την υπηρεσία δορυφορικής επικοινωνίας υψηλής απόδοσης 6D Ασίας-Ειρηνικού, που σε συνδυασμό με τις παροχές δορυφορικής επικοινωνίας επί του αεροσκάφους που παρέχουν οι εταίροι της, επιτρέπει ταχύτητες έως και 220Mbps.
Οι επιβαίνοντες στην ιδιαίτερη αυτή πτήση μίλησαν για την εμπειρία χρήσης της δορυφορικής υπηρεσίας που τους προσέφερε υψηλές ταχύτητες περιήγησης στο διαδίκτυο σε ύψος 10.000 μέτρων: «Ήταν η πρώτη φορά που παρακολούθησα τηλεοπτικές σειρές στον αέρα. Η ταχύτητα του διαδικτύου ήταν πολύ γρήγορη». « Ολοκλήρωσα με επιτυχία τη σημερινή μου τηλεδιάσκεψη. Όλα ήταν υπέροχα»! «Η ταχύτητα ήταν εξίσου γρήγορη με αυτή του σπιτιού μου». Τα τελευταία 10 χρόνια σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές και εμπειρίες διατίθενται στους επιβάτες αεροπορικών εταιρειών.
Στο μέλλον οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν το «διαδίκτυο εν πτήσει» για να ανταποκριθούν στις διάφορες ανάγκες των επιβατών για επικοινωνία κατά τη διάρκεια των πτήσεων, όπως κοινωνική αλληλεπίδραση, αγορές προϊόντων, ψυχαγωγία και επιχειρηματικές δραστηριότητες, χάρη στη βοήθεια των τεχνολογιών διαδικτύου και την αυξανόμενη συμμετοχή του ψηφιακού κόσμου στις υπηρεσίες των αεροπορικών εταιρειών. Οι τελευταίες θα επιταχύνουν την αναβάθμιση του «διαδικτύου εν πτήσει» και θα κατασκευάσουν έξυπνες καμπίνες σύμφωνα με τον προορισμό χρήσης της καθεμιάς, προχωρώντας από την παροχή υπηρεσιών ενιαίου αεροπορικού δικτύου σε μια ολοκληρωμένη αεροπορική διασύνδεση «διαδικτύου εν πτήσει».
Ο διευθυντής του Γραφείου Αναπτυξιακού Σχεδιασμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας Χαν Τζουν, δήλωσε ότι, στο 14ο Πενταετές Πρόγραμμα, η ανάπτυξη μιας «έξυπνης» πολιτικής αεροπορίας έχει καταστεί πυλώνας της Υπηρεσίας. Η κυβέρνηση επικεντρώνεται στα «έξυπνα» ταξίδια, τον «έξυπνο» έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, τα «έξυπνα» αεροδρόμια και την «έξυπνη» εποπτεία αυτών, προωθώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις «έξυπνες» εφαρμογές και επιταχύνοντας τη βελτίωση της αναπτυξιακής ποιότητας και αποτελεσματικότητας της πολιτικής αεροπορικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με προβλέψεις, μέχρι το 2025, ο αριθμός πολιτικών αεροδρομίων της Κίνας θα ξεπεράσει τα 270, με 17 εκατομμύρια πτήσεις να εξυπηρετούν συνολικά 930 εκατομμύρια επιβάτες. Η Κίνα θα αποκτήσει αεροπορικές συνδέσεις με περισσότερες από 70 χώρες και προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 50 χωρών που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία «Μια Ζώνη, Ένας Δρόμος».
Μαζί με την ανάκαμψη της αγοράς ενισχύεται περαιτέρω και η εμπιστοσύνη των εταιρειών πολιτικής αεροπορίας. Την 1η Ιουλίου 2022, η China Southern Airlines, η Air China και η China Eastern Airlines υπέγραψαν συμφωνία με την Airbus για την αγορά 292 αεροσκαφών της σειράς A320NEO. Το γεγονός αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στην εμβάθυνση της σινοευρωπαϊκής συνεργασίας στην κατασκευή πολιτικών αεροσκαφών, τη μείωση των εκπομπών και την καλύτερη κάλυψη των αυξημένων αναγκών του επιχειρηματικού κόσμου.
Ο Χαν Τζουν δήλωσε επίσης ότι η πολιτική αεροπορική βιομηχανία θα εμμείνει στην αρχή της ασφαλούς ανάπτυξης και θα αναπτύξει δυναμικά τον «έξυπνο» χαρακτήρα της, επισπεύδοντας την κατασκευή ενός πιο ασφαλούς, αποτελεσματικού, δίκαιου, βιώσιμου και σύγχρονου συστήματος πολιτικής αεροπορίας υψηλού επιπέδου.
Πηγή: Economic Daily