Το χάος επικράτησε φέτος στα αεροδρόμια της Ευρώπης με τεράστιες ουρές, καθυστερήσεις και ακυρώσεις δεκάδων πτήσεων να «σφραγίζουν» την ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό. Είναι γνωστό ότι σε σημαντικό βαθμό τα προβλήματα οφείλονται στις ελλείψεις εργαζομένων που αποχώρησαν ή απομακρύνθηκαν νωρίτερα από τον κλάδο. Όμως ποιοι είναι οι εργαζόμενοι τους οποίους στερείται ο ταξιωτικός κλάδος;
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι ελλείψεις είναι πιο έντονες στην κατηγορία των νεότερων εργαζομένων που εγκατέλειψαν σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, μόνο το ένα τρίτο περίπου των εργαζομένων στις αεροπορικές μεταφορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν ηλικίας κάτω των 40 ετών κατά το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας Eurostat. Πρόκειται ποσοστό πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο πριν από την πανδημία.
Οι αριθμοί αποκαλύπτουν το μέγεθος της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια καθώς προσπαθούν να προσελκύσουν νέους προσλήψεις σε έναν κλάδο όπου οι θέσεις σε τομείς όπως η ασφάλεια, η καθαριότητα και η εξυπηρέτηση εδάφους μπορεί να μην είναι ελκυστικές (δύσκολο ωράριο, μέτριοι μισθοί, διάθεση αρκετής ώρα για μετακίνηση στην εργασία). Η πρόσληψη σε θέσεις αεροσκάφους περιπλέκεται επίσης από απαιτήσεις για ειδική εκπαίδευση και εκτεταμένους ελέγχους ασφαλείας.
«Πρέπει να επέλθουν θεμελιώδεις αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο για να παραμείνει η αεροπορία μια ανταγωνιστική επιλογή σταδιοδρομίας», σχολίασε στο Bloomberg ο David Huttner στην PA Consulting Group. «Ο κλάδος ήταν πάντα ευαίσθητος σε θέματα στελέχωσης εντός των βασικών συνόλων δεξιοτήτων, αλλά όχι σε αυτό το επίπεδο».
Τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, περίπου 320.000 άνθρωποι εργάζονταν στις αεροπορικές μεταφορές της ΕΕ, σύμφωνα με τη Eurostat, κατά ένα τέταρτο λιγότεροι από ό,τι την αντίστοιχη περίοδο του 2020, προτού τα lockdowns οδηγήσουν σε μαζικές απολύσεις και τον χαμηλότερο απολογισμό των τελευταίων 14 ετών.
naftemporiki.gr