Οι πωλήσεις τροφίμων στην Βρετανία μειώθηκαν για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, καθώς οι καταναλωτές «σφίγγουν το ζωνάρι».
Τα ζοφερά στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις στη Βρετανία, τα οποία δημοσίευσε η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, συνέπεσαν με τα απογοητευτικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος DSGi, στον οποίο ανήκουν οι αλυσίδες Currys και PC Worl, καθώς και η εταιρεία αθλητικών ειδών Sports Direct.
Τα στοιχεία αποκάλυψαν ότι η ύφεση απλώνει τα πλοκάμια της σε ολοένα περισσότερες εταιρείες λιανικής, ενώ τα φετινά Χριστούγεννα εκτιμάται ότι θα είναι τα χειρότερα των τελευταίων 30 χρόνων.
Παρότι έχει παρατηρηθεί ευρέως ότι μεγάλο μέρος των καταναλωτών έχει στραφεί στα προϊόντα που φέρουν την επωνυμία εκπτωτικών αλυσίδων, όπως Aldi and Lidl, τα τελευταία στοιχεία υποδηλώνουν περικοπές και στην ποσότητα φαγητού που καταναλώνουν.
Ο Μαρκ Χάντσον, κορυφαίος σύμβουλος για τον κλάδο λιανικής και καταναλωτικών αγαθών της Βρετανίας στην Pricewaterhouse Coopers, εξηγεί ότι οι πιεσμένοι καταναλωτές έχουν αρχίσει να κάνουν περικοπές όχι μόνο στα πολυτελή είδη διατροφής, αλλά και στην ποσότητα του φαγητού. «Αυτή είναι μια απόδειξη για το πόσο έχουν δυσκολέψει τα πράγματα», συμπληρώνει.