Στα 167,2 εκατ. ευρώ εκτινάχθηκαν τα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ το α’ εξάμηνο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 111,9% ή κατά 188,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2021. Σε ό,τι αφορά το β' τρίμηνο του 2022 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 79,0 εκατ. αυξημένα κατά 12,4% (β’ τρίμηνο ’21: 70,3 εκατ ευρώ).
ΟΠΑΠ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του α΄ εξαμήνου 2022 ανήλθαν στα 899,3 εκατ. ευρώ έναντι 570,1 εκατ. το α' εξάμηνο 2021, καταγράφοντας άνοδο κατά 57,7% ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων του ομίλου καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και της ισχυρής ζήτησης, παρά την συνολικά ασθενέστερη καταναλωτική δυναμική. Τα GGR στο β' τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε 442,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 11,7% σε ετήσια βάση, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή απόδοση των retail δραστηριοτήτων της εταιρείας (έναντι της μειωμένης εμπορικής δραστηριότητας το β' τρίμηνο 2021 λόγω των lockdown που είχαν επιβληθεί), καθώς και την αυξημένη συνεισφορά του online.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α' εξάμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 64,5% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε 370,2 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο 2021: 225,1 εκατ. ευρώ), εξαιτίας της αύξησης του GGR σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το β’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) διαμορφώθηκε σε 181,2 εκατ. ευρώ (από 161,7 εκατ το β’ τρίμηνο 2021) αυξημένο κατά 12,0%.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α' εξάμηνο 2022 κινήθηκαν υψηλότερα κατά 63,9% και διαμορφώθηκαν στα 335,7 εκατ. ευρώ (α’ εξάμηνο ’21: 204,8 εκατ. ευρώ), παρουσιάζοντας αύξηση κατά 80,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα επίσης και από τα έσοδα που σχετίζονται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Τα EBITDA στο β’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε 166,9 εκατ. ευρώ (β’ τρίμηνο ’21: 143,5 εκατ. ευρώ), αυξημένα κατά 16,3% ή αυξημένα κατά 19,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση λόγω των αυξημένων εσόδων και των βελτιωμένων περιθωρίων κέρδους.
Τα λειτουργικά έξοδα του α’ εξαμήνου 2022 διαμορφώθηκαν στα 171,9 εκατ. ευρώ έναντι 151,4 εκατ. το α’ εξάμηνο 2021, αυξημένα κατά 13,5% σε ετήσια βάση, ενώ τα λειτουργικά έξοδα β’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε 83,3 εκατ. μειωμένα κατά 4,9% σε ετήσια βάση. Σε συγκρίσιμη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, το α’ εξάμηνο 2022 τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 8,7% σε ετήσια βάση, ενώ το β’ τρίμηνο ’22 μειώθηκαν κατά 4,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Όπως επισημαίνεται από την εταιρεία οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν αρνητικά τις δαπάνες των πελατών, με τον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών να αποδεικνύεται πάντως ανθεκτικός σε σχέση με την υπόλοιπη ελληνική αγορά λιανικής και ειδικότερα έναντι του κλάδου των ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων.
«Αναμφίβολα, η άρση των υπολειπόμενων περιορισμών που σχετίζονταν με τον κορωνοϊό έδωσε τον τόνο στις retail δραστηριότητες, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ενώ ταυτόχρονα σημειώθηκε ηπιότερη καταναλωτική δαπάνη, λόγω των αυξανόμενων μακροοικονομικών προκλήσεων» δήλωσε ο Jan Karas, διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2022.
Όπως σημείωσε, «ο ΟΠΑΠ πέτυχε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα στο δεύτερο τρίμηνο του 2022, χάριν στην πλήρη επαναλειτουργία του retail δικτύου και την αξιοποίηση ευκαιριών ανάπτυξης σε όλο το εύρος του χαρτοφυλακίου μας. Το ανανεωμένο Tzoker.gr, η νέα εφαρμογή OPAP Store app, η ενίσχυση του Powerspin με συνδυαστικές επιλογές και το ανανεωμένο Λαϊκό Λαχείο, σε συνδυασμό με ελκυστικές προωθητικές ενέργειες για τους πελάτες μας, ενισχύουν την εμπειρία διασκέδασης των παικτών, τόσο στο online όσο και στο retail κανάλι».
Επιπλέον, πρόσθεσε, «η επιτυχής αξιοποίηση δεδομένων πελατών που συλλέγονται μέσω του προγράμματος loyalty συμβάλλει στην αυξημένη παικτική δραστηριότητα. Ο ΟΠΑΠ παραμένει κατάλληλα τοποθετημένος για την επίτευξη ανθεκτικών μεγεθών εσόδων και κερδοφορίας, καθώς και για την υλοποίηση των μακροπρόθεσμων στρατηγικών προτεραιοτήτων του, με τρόπο βιώσιμο και υπεύθυνο για όλους τους εταίρους του».
naftemporiki.gr