Οι γερμανικές εξαγωγές εκτός ΕΕ μειώθηκαν αισθητά τον Ιούλιο

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2022 10:46
UPD:10:49
REUTERS/Fabian Bimmer

Οι Γερμανοί εξαγωγείς ξεκίνησαν το δεύτερο εξάμηνο του έτους με σημαντική πτώση στις συναλλαγές τους με χώρες εκτός ΕΕ, γράφει η Handelsblatt.  Οι γερμανικές εξαγωγές στις λεγόμενες τρίτες χώρες μειώθηκαν κατά 7,6% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.

Πρόκειται για την πρώτη πτώση μετά από τρεις συνεχόμενες αυξήσεις. Συνολικά, οι εξαγωγές σε χώρες εκτός ΕΕ – οι οποίες καλύπτουν σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των γερμανικών εξαγωγών – ανήλθαν σε 56,8  δισεκατομμύρια ευρώ.

Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021, οι εξαγωγές αυτές κατέγραψαν βέβαια μια αύξηση κατά 5,5%, αλλά αυτό οφείλεται στο υψηλό ενεργειακό κόστος, που καθιστά σήμερα πολύ πιο ακριβά, πολλά προϊόντα παγκοσμίως, όπως τόνισαν οι στατιστικολόγοι. 

Οι ΗΠΑ παραμένουν ο σημαντικότερος πελάτης για τους Γερμανούς εξαγωγείς. Εμπορεύματα αξίας 12,5 δισ. ευρώ εξήχθησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες τον περασμένο μήνα -μια αύξηση 14,9%- σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Στην Κίνα επίσης, οι γερμανικές εξαγωγές ανήλθαν σε 8,9 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε αύξηση 6,1%. Οι εξαγωγές στη Μεγάλη Βρετανία, από την άλλη πλευρά, συρρικνώθηκαν κατά 2,2% στα 5,7 δισ. ευρώ.

Τεράστια πτώση καταγράφουν, όπως είναι φυσικό, οι γερμανικές εξαγωγές στη Ρωσία μετά τις δυτικές κυρώσεις, λόγω του πολέμου κατά της Ουκρανίας. Τον Ιούλιο, οι γερμανικές εξαγωγές κατέρρευσαν κατά 56%. Η εξέλιξη αυτή τοποθετεί πλέον τη Ρωσία στη 12η θέση μεταξύ των σημαντικότερων προορισμών για γερμανικές εξαγωγές εκτός ΕΕ. Τον Φεβρουάριο, όταν ξεκίνησε ο πόλεμος, η Ρωσία ήταν στην 5η θέση.

Η Ένωση Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων (DIHK) προειδοποιεί για ένα δύσκολο δεύτερο εξάμηνο του έτους για την εγχώρια εξαγωγική οικονομία. «Οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και το υψηλό κόστος για την ενέργεια και τις πρώτες ύλες συνεχίζουν να εμποδίζουν την παραγωγή, ιδίως  της γερμανικής βιομηχανίας με εξαγωγικό προσανατολισμό», δήλωσε  η ειδικός του DIHK Κάρολιν Χέρβεγκ. «Η οικονομική επιβράδυνση σε σημαντικούς εξαγωγικούς εταίρους όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα ή η ευρωζώνη, μειώνει επίσης τη ζήτηση για προϊόντα «Made in Germany», τόνισε η εκπρόσωπος της Ένωσης Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων.

naftemporiki.gr 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα