Μπαράζ παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές

Eπενδύουν σε LNG carriers και bulkers στις ασιατικές γιάρδες
Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2022 22:35
UPD:22:42

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

«Σαρώνουν» τα ναυπηγεία στην Ασία οι Έλληνες εφοπλιστές για παραγγελίες πλοίων, με τις καταγεγραμμένες επενδύσεις να αφορούν LNG carriers και bulkers.

Αρχικά, η Maran Gas, ο βραχίονας LNG carriers του Ομίλου Αγγελικούση, με επικεφαλής τη Μαρία Αγγελικούση, τοποθέτησε μία νέα παραγγελία στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

Ειδικότερα, η εταιρεία παρήγγειλε δύο LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, με προγραμματισμένη παράδοση το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 466 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Αγγελικούση έχει παραγγείλει 118 πλοία στο συγκεκριμένο ναυπηγείο από το 1994.

Μετά και την τελευταία επένδυση, το βιβλίο παραγγελιών της Maran Gas διευρύνεται στα 11 πλοία, με παραδόσεις που ξεκινούν από το 2023. Ο στόλος της, χωρίς τα υπό ναυπήγηση βαπόρια, αποτελείται από 45 LNG carriers.

Η παραγγελία της Maran Gas συνέπεσε με το φόρουμ που διοργάνωσαν η Πρεσβεία της Κορέας στην Ελλάδα και το ΙΟΒΕ για την ελληνοκορεατική συνεργασία στη ναυτιλία. Όπως ειπώθηκε, ανοίγει νέο πεδίο ευκαιριών ανάμεσα σε Έλληνες εφοπλιστές και νοτιοκορεατικές γιάρδες, με επίκεντρο την αγορά μεταφοράς LNG.

Εκπρόσωποι των νοτιοκορεατικών χρηματοδοτικών οργανισμών Korea Eximbank (ΚΕXIM) και K-Sure τόνισαν ότι καταγράφεται αυξημένη ζήτηση για LNG carriers, γεγονός που αναδεικνύει σημαντικές ευκαιρίες για τις γιάρδες της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο, τόνισαν ότι είναι σημαντικό και το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις επενδύσεις του Ομίλου Αγγελικούση και της Dynagas, συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου.

Σημειώνεται ότι η KEXIM αύξησε τις δανειοδοτήσεις προς ξένους εφοπλιστές, ανάμεσά τους φυσικά είναι και Έλληνες, σε πάνω από 8 δισ. δολάρια φέτος, επίπεδα που είναι υψηλότερα, εν συγκρίσει με το 2021 και το 2020. Μάλιστα, στο φόρουμ έγιναν αναφορές και σε νέες δομές χρηματοδότησης, όπως το leasing, για τις οποίες το ενδιαφέρον της ελληνικής πλοιοκτη- σίας είναι ενισχυμένο.

Επέκταση στα LPG

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο ναυτιλιακός όμιλος της οικογένειας Δράγνη παρήγγειλε τρία βαπόρια, ενώ επεκτάθηκε και στον κλάδο των LPG carriers.

Ειδικότερα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Goldenport Shipmanagement συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο Nantong για την κατασκευή τριών bulk carriers, τύπου ultramax, με παράδοση εντός του 2024.

Το τίμημα δεν έγινε γνωστό. Ωστόσο, στο ίδιο ναυπηγείο έχει παραγγείλει ultramaxes και ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου. Τότε ναυλομεσίτες είχαν αναφέρει ότι η ναυτιλιακή είχε καταβάλει περίπου 32-32,5 εκατ. δολάρια για κάθε βαπόρι.

Εάν επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για μία ακόμη κίνηση των Ελλήνων εφοπλιστών στον τομέα της ναυπήγησης bulk carriers. Όπως έγραψε πρόσφατα η «Ν», οι επενδύσεις μέχρι τώρα στο έτος προσεγγίζουν τα 500 εκατ. δολάρια.

H Goldenport διαχειρίζεται τα bulk carriers και containerships της οικογένειας Δράγνη. Μέσα στο 2021 είχε συνδεθεί με deals αγοραπωλησιών και στους δύο κλάδους. H βάση δεδομένων Equasis εντοπίζει 26 πλοία στον στόλο της.

Παράλληλα, η «Ν» πληροφορείται ότι η Oceangold Tankers, η οποία ελέγχει τα δεξαμενόπλοια της οικογένειας Δράγνη, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα LPG carrier. Ο λόγος για το Pointis (χωρητικότητας 84.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2016), το οποίο ανήκε στην Geogas Trading και φέρεται να «άλλαξε χέρια» πριν από μερικές εβδομάδες, έναντι 70 εκατ. δολαρίων.

Τώρα το εν λόγω βαπόρι εμφανίζεται, σύμφωνα με την Equasis, στον στόλο της Oceangold Tankers, χωρίς, πάντως να έχει αλλάξει όνομα. Σε ορισμένα ναυλομεσιτικά reports αναφέρεται ότι το Pointis ναυλώθηκε εκ νέου στην Geogas για μία περίοδο δύο ετών. Αυτό θα είναι και το πρώτο LPG carrier της Oceangold, η οποία διαχειρίζεται 15 ακόμη δεξαμενόπλοια.

Κινητικότητα

Ναυλομεσιτικές πηγές συνδέουν, επίσης, τη Thenamaris, συμφερόντων του Νικόλα Μαρτίνου, με την παραγγελία τεσσάρων bulk carriers, τύπου ultramax, στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard (HMD). Το τίμημα δεν έγινε γνωστό. Σύμφωνα, πάντως, με τη ναυλομεσιτική Xclusiv Shipbrokers, το κόστος κατασκευής ενός ultramax προσεγγίζει σήμερα περίπου τα 35 εκατ. δολάρια. Η παράδοση των βαποριών αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η κίνηση, το βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας θα αποτελείται από εννιά βαπόρια (έξι bulk carriers και τρία tankers). Η ναυτιλιακή παρέλαβε τις τελευταίες ημέρες το MR2 tanker Seapromise.

Παράλληλα, η εταιρεία κινείται και στη second hand αγορά. Συγκεκριμένα, φέρεται να ενέταξε στον στόλο της το πρώτο δεξαμενόπλοιο για το 2022.

Συγκεκριμένα, ναυλομεσίτες συνδέουν τη ναυτιλιακή με την απόκτηση του aframax Rumford (χωρητικότητας 107.500 dwt και κατασκευής 2012), έναντι περίπου 32,75 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε με τη «Ν» ο οίκος VesselsValue, από το 2021 και μέχρι σήμερα η Thenamaris αγόρασε συνολικά πέντε πλοία (δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά το Rumford), τρία tankers και δύο bulk carriers, έναντι 143,7 εκατ. δολαρίων.

Με βάση την ίδια πηγή, η ναυτιλιακή παραχώρησε την αντίστοιχη περίοδο συνολικά οκτώ πλοία, πέντε tankers, δύο bulk carriers και ένα containership.

Η Thenamaris ελέγχει σήμερα συνολικά 103 πλοία (tankers, bulk carriers, containerships LNG-LPG carriers), συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα